شناسهٔ خبر: 52075300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم؛

آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه اردکان برگزار شد

در مراسمی با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امام جمعه، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه‌های استان و شهرستان و جمع دیگری از مسئولان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه، مراسم تکریم ومعارفه رئیس دانشگاه اردکان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازدانشگاه اردکان، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با تبریک انتخاب دکتر فتاحی به عنوان سرپرست دانشگاه اردکان و با قدردانی از زحمات رؤسای سابق دانشگاه اردکان، اظهار امیدواری کرد: با همکاری و همدلی مناسب مسئولان شهرستان، شاهد پیشرفت این دانشگاه باشیم.

دکتر علی خیرالدین با اشاره به اینکه یزد، قطب فناوری و نوآوری کشور محسوب می‌شود در خصوص ارتقاء مرکز نوآوری دانشگاه اردکان به مرکز رشد و در نهایت به پردیس علم و فناوری قول مساعد همکاری داد.

معاون وزیر علوم همچنین شرکت های دانش بنیان را بستر خوبی جهت تحقق دانشگاه‌های نسل چهارم عنوان کرد و افزود: از ۶۵ هزار شغل ایجاد شده در شرکت‌های دانش بنیان، ۵۰ هزار شغل مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است و امیدواریم با اجرای طرح «دست یار فناوری» جهت ورود بهتر دانشجویان به بازار کار تحول بزرگی ایجاد شود.

وی یکی از مشکلات کشور را خام فروشی و خام سوزی عنوان و گفت: چنانچه در قالب سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان)، نیازهای کشور و همزمان نقشه توانمندی‌ها و ایده‌ها را رسم کنیم، می توان با توجه به شرایط هر منطقه، استفاده حداکثری از فناوری را داشته باشیم. دکتر خیرالدین همچنین اظهار امیدواری کرد: با تلاش و مسئولیت‌پذیری دانشگاهیان، همانطور که ایران درتولید علم رتبه اول منطقه را دارد در فناوری و نوآوری و تولید ثروت از علم نیز به جایگاهی شایسته در منطقه و جهان برسد.

در این مراسم همچنین نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان اردکان در بسیاری از محورهای صنعتی به قطب کشور تبدیل شده گفت: انتظار داریم که یک پارک علم و فناوری فعال در منطقه داشته باشیم تا شاهد ارزش افزوده و تجاری سازی محصولات صنعتی و غذایی به ویژه محصولات کنجدی باشیم.

دکتر محمد رضا دشتی اردکانی همچنین با قدردانی از زحمات دکتر فاطمه بهجتی رئیس سابق دانشگاه برای دکتر احمد فتاحی سرپرست دانشگاه اردکان در پشبرد امور دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

دکتر احمد فتاحی اردکانی سرپرست دانشگاه اردکان هم در سخنانش از اعتماد مقام عالی وزارت برای این مسئولیت تشکر کرد و اظهار داشت: مسئولیت، امانتی سنگین است که بایستی به درستی از آن نگه داری کرد و ان شاءالله در این راه بتوانم با توکل بر خدا، استعانت از ائمه معصومین (علیهم السلام) و با مشارکت سه عنصر اصلی دانشگاه یعنی استاد، دانشجو و کارمند خدمات شایسته‌ای را انجام دهم. دکترفتاحی استفاده از خرد جمعی و مشارکت جوئی به ویژه از طریق هیأت امنا و شورای دانشگاه را در رأس برنامه‌های خود عنوان کرد و از همه مسئولین، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه جهت پیشبرد اهداف دانشگاه دعوت به همکاری نمود. وی در پایان از تلاش‌های اعضای هیأت امنا، شورای دانشگاه و رؤسای سابق دانشگاه قدردانی کرد.

رئیس سابق دانشگاه اردکان هم در سخنانش از تلاش‌ها و زحمات همکاران در مدت مسئولیتش قدردانی و اظهار خرسندی کرد که جایگاه دانشگاه اردکان، به عنوان یک دانشگاه مادر در اردکان تثبیت شده است.

دکتر فاطمه بهجتی با ارائه گزارشی از افتخارات دانشگاه در مدت تصدی این مسئولیت گفت: در جهت رسالت‌های اجتماعی دانشگاه اقدامات مؤثری صورت گرفت و این آمادگی را داریم که در هر مسئله‌ای در جهت پیشبرد امور دانشگاه همکاری لازم را داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم، حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دکتر احمد فتاحی اردکانی سرپرست دانشگاه اردکان تقدیم شد. همچنین از تلاش‌های دکتر فاطمه بهجتی اردکانی در مدت تصدی مسئولیت دانشگاه اردکان تجلیل به عمل آمد. ‌‌‌‌‌‌

نظر شما