شناسهٔ خبر: 52074403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان:

۲هزارو ۲۰۰جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی هرمزگان توزیع شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: در راستای اجرای پویش اهدای کتاب و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی این استان، ۲ هزارو ۲۰۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی توزیع شده است. 

صاحب‌خبر -

امینه دریانورد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، این کتاب ها از محل کتب اهدایی و خریداری شده متناسب با گروه‌های سنی مختلف و موضوعات متنوع به منظور رفع نواقص و غنی‌سازی بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها تهیه و در کل استان توزیع شده است.
وی افزود: همچنین در راستای اجرای طرح اهدای کتاب و کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از آثار نویسندگان بومی استان، یک‌هزار و ۴۰۰ جلد از این منابع، کتب اهدایی هستند و نزدیک به ۸۰۰ جلد کتابهای خریداری شده نویسندگان بومی استان می‌باشد. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با اشاره به اینکه این منابع شامل کتب خریداری شده و اهدایی است، تصریح کرد: در این میان افزون بر ۸۰۰ جلد کتاب از آثار ارزشمند نویسندگان بومی استان خریداری شده و در اختیار کتابخانه‌هایی که در سالهای اخیر افتتاح شده بودند، قرار داده شد.
به گفته دریانورد، پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی به صورت مداوم در استان هرمزگان اجرا می‌شود.

نظر شما