شناسهٔ خبر: 52074170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت تامین تسهیلات لازم برای فعال کردن واحدهای راکد آذربایجان‌غربی

استاندارآذربایجان‌غربی از ضرورت تامین تسهیلات لازم برای فعال کردن واحدهای راکد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی محمدصادق معتمدیان در ادامه پیگیری  مطالبات ملی مردم استان در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش‌های مختلف، اظهارداشت: به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب شرکت‌های بزرگ اقتصادی در آذربایجان‌غربی، میزان درآمد مردم استان نسبت به میانگین کشور پایین است و این مسئله حضور جدی نهادها و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری ملی در آذربایجان‌غربی را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به ضرورت حضور شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان، تصریح کرد: حضور و سرمایه‌گذاری شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) در توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال پایدار در استان، آماده سازی منطقه ویژه سلماس و ایجاد زیرساخت لازم برای ایجاد بندر خشک در حوزه بسته بندی و صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی به ویژه سیب در یکی از شهرستان‌های استان، می تواند در روند رشد و توسعه استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان نقش موثری ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود سه پتروشیمی در استان، خواستار حضور جدی شستا برای سرمایه گذاری در حوزه « نفت، گاز و انرژی » در جهت تکمیل زنجیره تولید مشتقات نفتی در آذربایجان غربی شد.

معتمدیان همچنین خواستار اختصاص تسهیلات لازم برای فعالتر کردن واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال در استان شد و افزود: فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال تعاونی در استان می‌تواند در روند رشد و شکوفایی اقتصادی آذربایجان‌غربی موثر باشد.

وی در ادامه بر حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد و تکمیل فضاهای ورزشی برای کارگران تلاشگر و افزایش سرانه ورزشی استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه این دیدار با تشریح آخرین وضعیت سازمان‌های حمایتی زیر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار حمایت و تامین اعتبار مورد نیاز برای ارتقای سطح خدمات بهزیستی استان شد.

معتمدیان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست برای هماهنگی بیشتر و بررسی مسائل و مشکلات حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در استان، جلسه ویژه‌ای با مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی و مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار درخصوص درخواست ها و مطالبات استاندار آذربایجان غربی قول مساعد داده و دستورات لازم برای اجرایی شدن این درخواست‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما