شناسهٔ خبر: 52073340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ورود سامانه جدید بارشی به تبریز از عصر امروز

مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از اواخر روز چهارشنبه تا روز جمعه، وضعیت جوی ناپایداری بر استان حاکم خواهد بود که منجر به بارش برف، کولاک و وزش باد شدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان از اواخر روز چهارشنبه _۲۹ دی‌ماه_ تا روز جمعه اول بهمن‌ماه ناپایدار خواهد بود و بر این اساس سازمان مدیریت بحران شهرداری تبریز اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

در متن این اطلاعیه آماده است:

«پیرو هشدار جوی سطح زرد (آگاهی) اداره‌کل هواشناسی استان به اطلاع می‌رساند فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه تا روز جمعه موجب بارش برف و کولاک و وزش باد گاهی شدید خواهد شد.

طبق اعلام مدیریت بحران شهرداری تبریز احتمال اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ای و مسدود شدن برخی از راه‌ها، مه‌گرفتگی، کولاک برف و کاهش دید افقی (به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع) و همچنین احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید، پرتاب اجسام سبک و سقوط تابلوهای تبلیغاتی پیش‌بینی می‌شود.

بنابراین لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و ضمن توجه به توصیه‌های زیر، اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند:

تجهیز خودروها به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی

عدم صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی

دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم‌دوام

دوری از ساختمان‌های نیمه‌کاره و در حال ساخت

دوری از اشیای قابل پرتاب و سُست؛ نظیر آنتن، کولر، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت‌بام‌ها استفاده می‌شود.

دوری از دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تأسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و غیره

پرهیز از پارک خودرو در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و غیره وجود دارد (به‌ویژه مکان‌هایی که در موارد بالا ذکر شد).»

نظر شما