شناسهٔ خبر: 52069323 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

معرفی برترین‌های سال فوتسال جهان/ عناوین مسی‌ها مشخص شد

عناوین کاندیداهای اعلام شده از مس سونگون ورزقان در جمع برترین‌های سال فوتسال جهان مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، سایت «فوتسال پلنت» برترین‌‌های فوتسال جهان در سال گذشته میلادی را اعلام کرد و مسی‌ها که در سه بخش نامزد شده بودند، عناوین‌شان مشخص شد.

بر این اساس، مس سونگون ورزقان که در جمع 10 باشگاه برتر دنیا کاندیدای بهترین باشگاه جهان شده بود، با کسب 42 رای در رتبه نهم قرار گرفت.

علیرضا صمیمی، سنگربان ملی‌پوش مسی‌ها نیز در قسمت بهترین دروازه‌بانان مرد فوتسال جهان 80 رای را کسب کرده و عنوان هفتم را به خود اختصاص داد.

اما بهترین رتبه در بین کاندیداها از تیم مس سونگون به سالار آقاپور جوان اول این تیم رسید که توانست در بخش بهترین بازیکن زیر 23 سال 99 رای بدست آورده و ششمین بازیکن جوان برتر جهان شود.

برترین‌های سال فوتسال جهان در بخش‌های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش برترین سرمربی‌ها رده بندی نهایی ۱۰ سرمربی برتر فوتسال جهان در رده ملی اعلام شد که ژورژه گومز، سرمربی تیم ملی فوتسال پرتغال که قهرمان جام جهانی لیتوانی شد به عنوان برترین مربی انتخاب شد. محمد ناظم الشریعه، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در رده پنجم برترین سرمربیان جهان قرار گرفت.

در بخش برترین بازیکن، کارلوس واگنر گولارته فیلیوی برزیلی و عضو باشگاه بارسلونا به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.در این بخش علی اصغر حسن‌زاده از ایران هفتم شد.

همچنین تیاگو مندز روشا (گویتا) برزیلی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال برزیل و اسپورتینگ لیسبون پرتغال به عنوان برترین دروازه‌بان آقایان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این قسمت علیرضا صمیمی‌دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران هفتم شد.

نونو سرژیو دوس سانتوس دیاز پرتغالی، سرمربی تیم فوتسال اسپورتینگ پرتغال به عنوان برترین سرمربی باشگاهی آقایان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. احمد باغبانباشی از ایران در این بخش در رده دهم قرار گرفت.

باشگاه اسپورتینگ پرتغال به عنوان برترین باشگاه فوتسال در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این بخش مس سونگون ورزقان نهم شد.

در بخش برترین تیم‌های ملی نیز تیم ملی پرتغال به عنوان برترین تیم ملی فوتسال آقایان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این قسمت تیم ملی فوتسال ایران چهارمین تیم برتر جهان شد.

خوآن خوزه کوردرو گالاردو اسپانیایی به عنوان برترین داور سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این بخش گلاره ناظمی‌از ایران هفتم شد.

آنا کاترینا سلوا پیرا پرتغالی، گلر بنفیکا و تیم ملی پرتغال برترین دروازه‌بان فوتسال بانوان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این بخش فرزانه توسلی دروازه بان تیم ملی ایران هشتم شد.

زیکی گومس، ستاره جوان تیم ملی پرتغال و تیم اسپورتینگ لیسبون نیز عنوان بهترین بازیکن زیر 23 سال (جوان) جهان را کسب کرد. در این بخش سالار آقاپور از ایران و تیم مس سونگون ششم شد.

و در پایان خولیو دلگادو گونسالس اسپانیایی، سرمربی تیم دیپورتیوو بورلا اسپانیا به عنوان برترین سرمربی باشگاهی فوتسال بانوان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این بخش نرگس علوانی سرمربی تیم پالایش نفت آبادان هشتم شد.

انتهای پیام

 

نظر شما