شناسهٔ خبر: 52057276 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان؛

حضور توانمند در بازی‌های آسیایی به تدارکات خوب تیم‌ها بستگی دارد

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان گفت: برای حضور توانمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین، کمانداران ایرانی علاوه بر حضور در اردو و تمرینات منظم باید در مسابقات تدارکاتی به مصاف حریفان بروند تا به آمادگی مطلوب دست یابند.

صاحب‌خبر -

امید نجاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: حضور در مسابقات جام‌جهانی و کاپ‌های آسیایی منوط به شرایط مالی فدراسیون است و اگر وضعیت فدراسیون از این جهت خوب باشد، ‌به طور قطع کمانداران ریکرو و کامپوند را به رقابت‌های مختلف اعزام می‌کند.

به گفته این مدیر ورزشی، در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ مسابقات مرحله اول و دوم کاپ آسیایی به ترتیب اسفندماه در تایلند و تیرماه سال آینده در سلیمانیه عراق برگزار می‌شود و علاوه بر این ۲ رویداد آسیایی، چهار مرحله مسابقات جام‌جهانی نیز انجام می شود که سه مرحله تا قبل از بازیهای آسیایی و در کشورهای ترکیه، کره جنوبی و فرانسه خواهدبود.

مرحله دوم اردوی تیم ملی کامپوند فردا آغاز می شود

نجاری در ادامه در خصوص روند آماده‌سازی تیم‌های ملی ریکرو و کامپوند برای حضور در بازی‌های آسیایی، گفت:‌ اردوی انتخابی تیم ملی کامپوند با فراخوان عمومی در سراسر کشور، ۱۰دی ماه جاری برگزار شد و در مجموع کادر فنی ۲۰ کماندار متشکل از ۱۰ زن و ۱۰ مرد را به اردوی نخست دعوت کردند.

وی افزود:‌ اردوی نخست تیم ملی کامپوند زنان و مردان کشور چند روز پس از انتخابی برگزار شد و فردا چهارشنبه نیز اردو با ۱۴ نفر کار خود را از سر می‌گیرد و تا ۱۴ بهمن‌ماه ادامه خواهد یافت.

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان اضافه کرد:‌ در پایان اردوی دوم، ۲ کماندار دیگر خط می‌خورند و اردوی سوم به بعد با حضور ۱۲ کماندار کامپوند متشکل از ۶ زن و ۶ مرد ادامه خواهد یافت.

کمانداران در صورت زدن رکورد به تیم ملی ریکرو دعوت می‌شوند

رئیس هیات تیراندازی با کمان استان البرز در مورد روند انتخاب تیم ملی ریکرو زنان  و مردان نیز گفت:‌ کمیته فنی فدراسیون بعد از برگزاری انتخابی تیم کامپوند تصمیم گرفت، ‌نحوه انتخابی رشته ریکرو براساس رکورد باشد و کسانی که بتوانند رکورد تعیین شده را کسب کنند حتما به اردو دعوت می‌شوند.

نجاری ادامه داد:‌ در حال حاضر با توجه به اعلام فدراسیون به هیات‌های استانی، برخی کمانداران با حضور داور رسمی در شهرستان‌های محل زندگی‌شان رکورد تعیین شده را به دست آورده و به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه در برخی استان‌ها زمین مناسب یا داور رسمی وجود نداشت، برای اینکه حقی از کماندارای ضایع نشود، روز پنجشنبه (۳۰ دی ماه) مسابقات انتخابی به منظور رکوردگیری از کمانداران مدعی در سایت آزادی تهران برگزار می‌شود و تمامی کسانی که بتوانند رکورد تعیین شده را کسب کنند به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

مدیر تیم‌های ملی فدراسیون تیراندازی با کمان تصریح کرد:‌ کمیته فنی رکورد کمانداران مرد بزرگسال را ۶۶۰ و زنان بزرگسال را ۶۵۰ در نظر گرفته است و در رده سنی امید نیز ۶۴۰ برای مردان و ۶۲۰ برای زنان تعیین شده است.

بدنبال جذب مربی خارجی برای ریکرو هستیم 

کارشناس رشته تیراندازی با کمان در ادامه به تلاش فدراسیون برای جذب مربی خارجی برای تیم ملی ریکرو زنان و مردان اشاره کرد و گفت:‌ اسماعیل عبادی ملی‌پوش تیم کامپوند، دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی و ورزشکاری کاملا حرفه‌ای است. ضمن اینکه ما هیچ‌وقت در رشته کامپوند نیاز به استفاده از مربی خارجی نداشته‌ایم، اما با توجه به سطح ریکرو کشور همیشه مایل به استفاده از مربیان خارجی برای هدایت این رشته بوده و هستیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ به موازات برگزاری انتخابی و اردوهای آماده سازی تیم ملی ریکرو برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین، ‌کمیته فنی و مسوولان فدراسیون تیراندازی با کمان در حال بررسی مربیان مختلف هستند و تاکنون رزومه چند مربی خارجی بررسی شده است. اما با توجه به اینکه هدف ما ارتقا سطح فنی بازیکنان است، باید مربی با دقت زیادی انتخاب شود و علاوه بر بحث فنی مساله پرداخت حقوق ارزی به وی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با وضعیت مالی فدراسیون تناسب داشته باشد.

نظر شما