شناسهٔ خبر: 52038855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش بینی جابجایی ۱۴ هزار مرسوله کتاب نمایشگاهی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل پست لرستان گفت: ۱۱هزار و ۶۴۱ فقره مرسوله نمایشگاه مجازی کتاب سال گذشته در استان ارسال شد که پیش‌بینی می شود این تعداد امسال به ۱۴ هزار مورد افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد ناظری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و پست استان ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود:  تغییر ماهیت مرسولات در دوران کرونا در ایران خیلی سریع اتفاق افتاد و افزایش سه برابری حجم مرسولات ارسالی باعث ابتلای بسیاری از همکاران به کرونا شد.

وی گفت: ارائه خدمات به هموطنان در این شرایط باعث کسب رتبه چهارم لرستان در مجموعه ارزیابی‌ ۳۶ اداره کل پست استان‌ها و مناطق پستی تهران در پایان سال ۹۹ شد همچنین در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰  لرستان بعد از یکی از مناطق تهران رتبه دوم را به دست آورده است.

ناظری با اشاره به آمار نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب اظهار داشت:‌ سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۴۱ فقره مرسوله این نمایشگاه در استان جابجا شده است که از این تعداد ۶۸۰ فقره مربوط به ناشران استان به سایر استان‌های کشور بود و ۱۰ هزار و ۷۸۱ فقره مربوط به سایر ناشران کشور بود که افراد جویای کتاب در لرستان خریداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  سال گذشته یک مورد شکایت از تعهدات پستی لرستان در نمایشگاه ثبت نشده است بیان کرد: مرسولات در استان  ساعت هشت تا ۱۱ از ناشران جمع‌آوری می‌شود.

احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت:‌ امسال دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران سوم تا دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته استان لرستان با حضور سه ناشر در این نمایشگاه شرکت داشت که امسال طبق آمار و اطلاعات تکمیلی از خانه کتاب و ادبیات ایران این تعداد به هفت ناشر رسیده است.

نظر شما