شناسهٔ خبر: 52037269 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

گذر پرسپولیس از خوان ذوب آهن

شاگردان گل‌محمدی امروز موفق شدند با سه گل ذوب آهن را شکست دهند و به مرحله بعدی جام حذفی راه یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛کلیشه ای ترین جمله در وصف جام حذفی اینکه میانبر برای رسیدن به آسیاست یا جام شگفتی هاست. اما واقعیت یان است که جام حذفی از وحشنتاک ترین سری بازی هاست که تیم هایی که امید زیادی برای برد انها نیست در برابر غول های فوتبال قد علم می کنند پس آن روی سکه این بازی ها را هم دید و برای تیم های مطرح تر در عین حال وحشتناک تر دانست. چند نکته در مورد این بازی حائز اهمیت است.

نکته اول

کالدرون و سه بر هیچ آن را خاطرتان هست؟ پرسپولیس حالا با یحیی دقیقا در چنین شرایطی نفس عمیق کشید تا احتمالا این بازی سکوی پرتاب آنها هم باشد. تنها تفاوت آن بازی با این بازی ضدحملات زیر هشت ثانیه آن تیم بود وگرنه بازی با ذوب آهن می تواند همچنان آغاز بلوغ تیمی این پرسپولیس باشد.

نکته دوم

امیری با گلی که زد نوید بازگشت به روزهی خوب خود را داد. انصافا وحید امیری ا نوادر فوتبال ما در این سن و سال است که باید قدر آن را بدانیم.

نکته سوم

پرسپولیس ترک عادت کرده و نیمه اول ها را حالا چند بازی است از دست نمی دهد و گل می زند. جریان بازی با گل های نیمه اول کلا تغییر می کند بخصوص اگر حداقل با همان گل بازی را در تایم نخست به پایان برد.

نکته چهارم

خواستیم بگوییم عبدی قبلا تنبل بود گل می زد اما الان دونده و زحمتکش است ولی کمتر گل می زند ، اما او در نیمه دوم فرضیه ما را باطل کرد. اما هنوز هم معتقدیم عبی و سبک بازی او صرفا برای داخل باکس جریمه است و لاغیر.

نکته پنجم

ترابی اما این روزها شبیه به طعمه بازی می کند، یعنی او با داخل بازی کردن خود روی نیمه دفاع حریف را به سمت خود می کشاند و بازی را برای هم بازی های خود باز می کند.

نکته ششم

پرسپولیس نیمه اول تا زمان زدن‌گل اول سه فرصت را از دست داد که بخصوص در بازی های جام حذفی شدیدا امکان تنبیه شدن چنین تیمی وجود دارد. پس نگاه تیمی در بازی های حذفی نسبت به لیگ برتر باید جدا تغییر کند. تکرار این جمله که جام حذفی جام شگفتی هاست.

نکته هفتم

پرسپولیس این فصل دیگر با تمام قوا به این جام پا گذاشته، با تمام بازیکنان اصلی تیم. پس تنور این جام را هم مانند لیگ و رقابت های آن از حالا داغ بدانیم.

نکته هشتم

اگر سید جلال پرچم دار خط دفاعی پرسپولیس است ، همچنان وسط زمین روی کاکل کامیابی نیا می چرخد، در این پرسپولیس ظاهرا دود بدجوری از کنده بلند می شود.

نکته نهم

در بازی با ذوب آهن هرچقدر بار تهاجمی پرسپولیس بدوش امیری و ترابی بود آن طرف میلاد جهانی و خالقی فر در متن معادلات فاز حمله ذوبی ها قرار دارد.

نکته دهم

شیری نیست اما انصافا باید از افت نعمتی از نوع سیامک هم گفت. سیامک نعمتی چند بازی است که بیشتر از کلاس بالای فوتبال خود پرتلاش بازی می کند اما نمی توان از کیفیت پاس ها و گاهی سانترهای نعمتی نگفت، هر چند نعمتی از ان دست بازیکنان است که ذاتا افت مقطعی را با یکی دو بازی می گذراند و بر می گردد.

نکته یازدهم

 حالا که دائما از افت بعضی بازیکنان می گوییم باید از اوج گرفتن پهلوان هم بگوییم، که تاثیر زیادی در ضرب آهنگ حملات این روزهای پرسپولیس دارد.

نکته دوازدهم

رونمایی از تاجیک ها هم خود برای پرسپولیس شیرین ود و شیرین تر از آن قابلیت بازی که در این چند دقیقه از خود نشان دادند.پرسپولیس با بازیکنان جوانتر قطعا مانند عمری ها و این تاجیک ها قطعا هیجان برانگیز تر خواهد بود.

نکته سیزدهم

همه چیز این بازی به نفع پرسپولیس رقم خورد، برد سه گله، گلزنی های عبدی و امیری، راه افتادن پهلوان و ترابی، بازی دادن به تاجیک ها، کلابازی با ذوب آهن برای پرسپولیس در این فصول خوشایند بوده است.

امیر کریمی

برچسب‌ها:

نظر شما