شناسهٔ خبر: 52035104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

زره‌ساز در نشست ملی کارشناسان ادبی و رابطین مهرواره «نامه مهر» و «گنبد کبوتران»

همه حتی در دورترین مناطق دلشان می‌خواهد با امام رضا(ع) گفتگو کنند

نشست ملی کارشناسان ادبی و رابطین مهرواره «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» با حضور محمودرضا برازش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی و انسیه موسویان مدیر کل آفرینش‌های ادبی دوشنبه ۲۷ دی ماه در دفتر استان و همزمان در فضای اسکای روم با حضور ۱۰۸ شرکت کننده برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی؛ این نشست که با همراهی مسئولین اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری، کارشناسان ادبی استان‌ها، رابطین ادبی کشور، مسئولین کتابخانه‌های ثابت، سیار و پستی استان برگزار شد با خوش آمدگویی مدیر کل استان آغاز شد.

ابراهیم زره‌ساز در این نشست از عشق و ارادت کودکان به ساحت امام رضا(ع) گفت و یادآور شد که بدون تردید ما به همسایگی امام مهربان به خود می‌بالیم و قاعدتا حرم منور امام هشتم مایه برکت بوده است. اما این مهر متعلق به تمامی شیعیان و مسلمانان است و همه در دورترین مناطق هم با دیدن تصویر حرم و بارگاه مطهر امام رضا(ع) ارتباط و آرامش می‌گیرند و دوست دارند با امام صحبت کنند.

زره‌ساز ضمن اشاره به برنامه رونمایی از دو مهرواره با حضور آقای مهدی علی اکبرزاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بیان صحبت‌های ایشان، از فعالیت مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری یاد کرد و گفت: با همراهی کارشناسان فرهیخته کانون می‌توان ارتباط و احساسات پاک کودکان را در این فعالیت شاهد باشیم و اعضای ارشد و انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری نیز با شرکت در مهرواره «گنبد کبوتران» به صورت حرفه‌ای در خلق اثر در قالب داستانک مثمر ثمر باشند و چه بهتر که در سیره رضوی فعالیت داشته باشند.

مهندس برازش نیز که با لباس خادمی حرم در نشست حاضر بود گفت: امروز که روز خادمی من در حرم مطهر بود را با حضور در این نشست به فال نیک می‌گیرم.

برازش ضمن ارائه معرفی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و جایگاه ویژه و مسئولیت‌های این بنیاد عنوان کرد که این بنیاد یک موسسه چند جانبه است که از جمله هیئت امنای آن مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

او ادامه داد: ما هر چقدر بتوانیم باید تلاش کنیم تا سیره و فرهنگ رضوی را به کودکان و نوجوانان نشان بدهیم و طبق فرمایش امام رضا(ع) اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند بی‌شک از ما پیروی می‌کردند و همچنین آموزش به کودکان، حک کردن بر سنگ است.

برازش افزود: ائمه اطهار را شناختن یعنی دستور العمل و آداب و زندگی آن‌ها را یاد گرفتن. احترام به بزرگتر، نظم و قانونمندی، نگهداری از محیط زیست و ... همه از آموزه‌های دینی بزرگان ماست.

برازش درباره برگزیدگان و شرکت کنندگان مهرواره عنوان کرد که برگزیدگان این مهرواره علاوه بر دریافت هدیه، مهمان امام رضا(ع) نیز خواهند بود و آثار برتر با نظر داوران علاوه بر چاپ، به صورت نشر در فضای مجازی و بهره گیری و معرفی از آن در رسانه‌ها و نشریات هم حمایت خواهند شد. وی هم چنین یادآور شد که دریافت آثار، با حمایت از طرف بنیاد خواهد بود و برنامه‌هایی برای رشد و ارتقای این کودکان و شرکت کنندگان خواهیم داشت.

برازش همچنین به کارشناسان پیشنهاد کرد که ما اعلام آمادگی می‌کنیم که مهرواره‌هایی با موضوع شعرها و سرودهای محلی در عشق و ارادت به امام رضا (ع) در قالب لهجه‌ها و زبان‌های محلی، تئاتر و سرودهای دسته جمعی و هنرهای مختلف را هم برگزار کنیم.

در ادامه انسیه موسویان مدیر کل آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری ضمن تشکر از مدیر کل استان و بنیاد بین‌المللی  امام رضا(ع)  برای برگزاری این مهرواره‌ها گفت: خوشحالم که به بهانه نامه مهر همراه شما هستم. قالب نامه در مهرواره، هوشمندانه و نوستالژیک بود. در عصر تکنولوژی و ارتباطات مجازی، توجه دادن کودکان و نوجوانان به فرهنگ نامه نگاری و زنده کردن سنت دیرین بسیار خوب است. این مهرواره علاوه بر استعدادیابی می‌تواند به پرورش استعداد کودکان و نوجوانان هم کمک کند.

ادامه برنامه با توضیحات میترا شجاعی مقدم و عزت صدیقی لویه از کارشناسان ادبی استان درباره شیوه‌نامه مهرواره‌ها، ارسال آثار و نحوه داوری و در پایان پاسخگویی به سوالات بود.

نظر شما