شناسهٔ خبر: 52020445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان قزوین

بیش از ۴۲ هزار کودک در قزوین غربالگری بینایی شدند

قزوین – ایرنا – مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴۲ هزار و ۱۹۶ کودک از ابتدای امسال در استان قزوین از نظر بینایی غربالگری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد متاسفانه ۲ هزار و ۷۷۰ کودک مشکوک به وجود مشکلات بینایی بودند که تمامی آنها به مراجع مورد نظر ارجاع داده شدند.

وی افزود: برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا ۶ ساله، نزدیک به ۳۰ سال است که در کشور در حال اجرا می باشد که همین طرح منجر به شناسایی موارد مشکوک و اجرای درمان به هنگام شده است.

این مسوول گفت: کودکانی که در طول طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی می شوند در صورت نیاز به کمک برای تامین هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

وارثی اضافه کرد: سازمان بهزیستی امروز به این نتیجه رسیده که اجرای برنامه های پیشگیرانه در کنترل معلولیت نقش به سزایی دارد و با تمام توان سعی در اجرای چنین برنامه هایی دارد، البته باید در این روند خانواده ها هم نهایت همکاری را با این سازمان داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی، شنوایی و ماشوره ژنتیک از جمله مهمترین طرح های پیشگیرانه است که امیدواریم با اجرای آنها شاهد اثرات مطلوبی در جامعه باشیم.

نظر شما