شناسهٔ خبر: 52003605 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشایی راه دسترسی به ۱۰ روستای شهرستان مهاباد

راه دسترسی به ۱۰ روستای شهرستان مهاباد بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: با تلاش شبانه ‌روزی عوامل راهداری، راه دسترسی به ۱۰ روستای این شهرستان بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی ۱۵ روستای دیگر ادامه دارد.

محسن خادمی افزود: بر اثر ورود سامانه بارشی و کولاک شدید برف در گردنه ها و مسیرهای روستایی، راه ارتباطی ۲۵ روستای این شهرستان مسدود شده بود که در ۲۴ ساعت گذشته راه ۱۰ روستا بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی بقیه راهها ادامه دارد.

خادمی، با اشاره به اینکه ارتفاع برف در راههای روستایی این شهرستان به ۳۵ سانتیمتر رسیده است، گفت: هم اکنون راه روستاهای مسیر آفان از جمله جانداران، چومل، آغاسور، سولغه و گاگش مسدود است و دو دستگاه بلدوزر در این محورها درحال تلاش برای بازگشایی کامل مسیرهای روستایی هستند.

وی افزود: تردد در محورمهاباد به بوکان و مسیر قربلاغ، محور مهاباد به پسوه پیرانشهر و همچنین محور مهاباد به سردشت در مسیر گردنه زمزیران بر اثر بارش برف و کولاک تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر است.

خادمی تصریح کرد: از روز گذشته و همزمان با آغاز بارش برف ۹ گروه راهداری در مسیرهای بین ‌شهری به ویژه گردنه های برفگیراستقرار یافته و اقدام به نمک پاشی و برف روبی محورهای ارتباطی می کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد اضافه کرد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما درمحورهای ارتباطی به ویژه گردنه ‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

نظر شما