شناسهٔ خبر: 51991185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بارش برف و باران در راه مازندران/ جاده‌های کوهستانی برفی می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران به کاهش ناپایداری موقتی آسمان مازندران طی امروز اشاره کرد و گفت:  از اواخر روز یک‌شنبه با نفوذ سامانه سرد و بارشی بارشی شاهد بارندگی، وزش باد، کاهش دما هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: از بامداد جمعه با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار شاهد بارندگی و کاهش دما هستیم که ارتفاعات استان ابری و مه‌آلود همراه با بارش برف و باران بوده و امروز نیز شاهد بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان هستیم.

وی افزود: بیشترین برف مربوط به تونل کندوان با ارتفاع ۶۰، بطاهرکلای بلده با ارتفاع ۵۵، دلیرچالوس با ارتفاع ۳۰و تمل رامسر با ارتفاع ۲۳ سانتی‌متر و بیشترین میزان باران نیز  از خشکه‌داران تنکابن ۴۸، سفیدآب رامسر و قائم‌شهر ۳۸ و سرلیماک ۳۶ و تمل رامسر و کلوده محمودآباد با ۳۵ میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران به کاهش ناپایداری موقتی آسمان مازندران طی امروز اشاره کرد و گفت: از اواخر روز یک‌شنبه با نفوذ سامانه سرد و بارشی بارشی شاهد بارندگی، وزش باد، کاهش دما هستیم.

اسدی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، تصریح کرد: این سامانه سطح استان به‌ویژه ارتفاعات نیمه غربی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اعلام اینکه طی روزهای یک‌شنبه ۲۶ تا روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه امسال شاهد بارش‌ها در سطح استان هستیم، تصریح کرد: طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد بارندگی متناوب، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتاشدید و در ارتفاعات شاهد بارش متناوب برف، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا شدید هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه مه‌آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال ریزش سنگ از مخاطرات این سامانه بارشی است، یادآور شد: احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی، مدیریت در مصرف انرژی برای جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور طی هفته جاری است.

اسدی یادآور شد: روز چهارشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، روز پنج‌شنبه شاهد آسمانی ابری همراه با کاهش دما و بارندگی (ارتفاعات مه آلود با بارش برف) و وزش باد نسبتا شدید و روز جمعه نیز آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران از صبح یک‌شنبه تا ظهر سه‌شنبه به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

نظر شما