شناسهٔ خبر: 51981976 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت ورزش مزین به شهیدان گمنام می‌شود

تهران- ایرنا- مشاور وزیر ورزش در امور ایثارگران از تشییع و تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام جوان ۱۷ و ۱۹ ساله در وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی‌ محمدی عراقی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم با رویکرد انقلابی، وزیر ورزش و جوانان در مهرماه امسال طی مکاتبه با ستاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درخواست کرد تا یادمان شهید جوان با توجه به نام وزارت ورزش و جوانان در این محل تشییع و به خاک سپرده شوند.

وی افزود: البته بعد از وزارت نفت، وزارت ورزش و جوانان دومین وزاتخانه‌ای است که ساختمان مرکزی خود را با طرح یادمان شهیدان عطرآگین می‌کند. وزارت ورزش و جوانان به همین منظور در نظر دارد تا حال و هوای معنوی فراهم کنند و با توجه به اینکه این نهاد ورزشی محل دیدارهای مقامات بین‌المللی ورزشی است لازم است تا با طرح یادمان به شهیدان دفاع مقدس ادای احترام شود.

مشاور وزیر ورزش در امور ایثارگران گفت: قرار است سه‌شنبه ۲۸ دی ماه در میدان اصلی وزارت ورزش، پیکر مطهر این ۲ شهید گمنام به خاک سپرده شوند. 

عراقی در ادامه خبر می‌دهد که ۲ ورزشگاه آزادی تهران و انقلاب بهمن و اسفند ماه با طرح یادمان شهیدان گمنام عطر آگین شوند. البته ورزشگاه شیرودی به دلیل نبود فضای لازم امکان ساخت طرح یادمان شهیدان گمنام میسر نیست.  

وی این را هم اضافه کرد که پنج هزار شهید ورزشکار دارای نشان ملی، استانی و جهانی داریم و با ۱۳۵ ورزشکار شهید مدافع حرم در رشته‌های مختلف اکنون پنج هزار و ۱۳۵ شهید ورزشکار داریم.

پیش‌تر و در سال ۹۴ پیکر مطهر یک شهیدگمنام ۲۲ ساله که منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده بود در فدراسیون جانبازان و معلولان به خاک سپرده شده است و یکسال پس از آن پیکر پاک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در محوطه فدراسیون تکواندو، تشییع و در خانه ابدی آرام گرفت. 

همچنین در سال ۹۸ پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد در فدراسیون کشتی تشییع شد.

وزارت ورزش مزین به شهیدان گمنام می‌شود مزار شهید گمنام در فدراسیون جانبازان و معلولان ۹۴

نظر شما