شناسهٔ خبر: 51979852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختتامیه جشنواره ملی طراوت تا رخدادهای مهم ورزشی در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هنری طراوت در سمنان، سفر یکروزه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موفقیت پاراتیرانداز دامغانی در مسابقات قهرمانی کشور، و مشاهده سه قلاده یوزپلنگ در میامی، مهمترین خبرهای هفته گذشته ایرنا استان سمنان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از هجدهم تا بیست و چهارم دی ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: مردم نیکوکار این استان با اهدای ۲۲ هزار و ۸۸۷ واحد خون از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در نجات جان افراد نیازمند خون مشارکت کردند.
محسن طاهریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲۱ هزار و ۵۱۶ مرد و یکهزار و ۳۶۲ زن از ابتدای امسال تا پایان آذر با مراجعه پایگاه‌های اهدای خون در استان سمنان خون اهدا کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت:پالایش و ثبت نام ۸۴ درصد پرونده مددجویان در سامانه امداد هوشمند و کارآمد انجام شد.
علی بحیرایی شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از ۶ آذرماه ۱۴۰۰هم‌زمان با اجرای سامانه امداد هوشمند در کشور، تاکنون ۸۴ درصد اطلاعات مددجویان مستمری‌بگیر عادی و تبصره ۱۴ در این سامانه به‌دقت ویرایش و ثبت شد و مورد پالایش قرارگرفت. 
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه یکهزار و ۳۸۶ خانوار سمنانی از معاونت اجتماعی بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند گفت: مستمری و کمک هزینه ماهانه پرداختی این معاونت به مددجویان حدود پنج میلیارد ریال است.
علیرضا ایزدپور روز دوشنبه به تشریح خدمات حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان ویژه جامعه هدف پرداخت و به رسانه ها بیان کرد: مبلغ ماهیانه پرداختی در مجموع چهار میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال است.
مدیرکل فنی‌ و حرفه ای استان‌ سمنان گفت: ۲۱۷ معتاد بهبودیافته در استان سمنان امسال و تا پایان آذر ۱۴۰۰ زیر نظر مربیان فنی و حرفه ای استان مهارت و حرفه آموختند.
سیدحسین شاهچراغ عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: حرفه هایی مانند امور زراعت، معماری، امور باغی، مالی و بازرگانی، جوشکاری، صنایع پوشاک، صنایع دستی و صنایع خودرو برای معتادان بهبود یافته آموزش داده شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: شمار جان‌باختگان حوادث رانندگی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان آذر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان افزایش ۲۰ درصدی داشت.
مهدی نوروزی روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۲۱۲ نفر  به دلیل حوادث رانندگی در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال جان باختند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: ۲ تصادف که روز دوشنبه در راه‌های شهرستان های شاهرود و میامی رخ داد ۲ فوتی و یک مصدوم برجا گذاشت.
محسن مزجی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین حادثه ، ۲ خودروی ایسوزو و کامیون با هم برخورد کردند که یک تن فوت کرد  و یک تن نیز  مصدوم شد.

فرهنگی
محمدصادق طحان مدیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری طراوت گفت: نخستین جشنواره ملی طراوت با معرفی ۳۷ برگزیده روز چهارشنبه در ۱۴ بخش در سمنان پایان یافت.
اختتامیه نخستین جشنواره ملی طراوت با موضوع‌های حجاب از نگاه ادیان و اقوام ، زیبایی های حجاب ، حجاب قانون مداری،حق شهروندی، حجاب شکوه بندگی،کرامت انسانی، نقش مردان در جامعه ای عفیف و حجاب هویت اسلامی ،اصالت ایرانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندارسمنان، برگزیدگان، مسئولان استانی و کشوری در محل پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد.
سفر مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز پنجشنبه به استان سمنان از دیگر خبرهای مهم استان سمنان سمنان در هفته گذشته بود که با آغاز فعالیت سایت جامع اینترنتی این کانون، خانه عروسک، افتتاح نمایشگاه دائمی کتاب و سفال در سمنان همراه شد.

اقتصادی
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مصرف گاز در استان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان آذر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۶ درصد افزایش یافت.
علیرضا اعوانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بیشترین میزان مصرف گاز در استان سمنان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان آذر مربوط به بخش نیروگاهی است.
مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: توسعه و بهبود پوشش شبکه و فناوری اینترنت نسل ۳ و ۴ همراه اول در مسیر تهران - مشهد در حوزه این استان با هزیه اعتبار ۴۰ میلیاردریال محقق شد.
مجید دارایی شنبه گذشته به رسانه ها بیان کرد:  چهار سایت BTS همراه اول با تکنولوژی‌های به روز مخابراتی و ارتباطی با هدف بهبود پوشش آنتن‌دهی و دسترسی به اینترنت پرسرعت در جاده تهران - مشهد و نواحی اطراف سایت در راستای توسعه متوازن ارائه خدمات ارتباطی نصب و راه‌اندازی شد.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان سمنان گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت برای لایروبی و احیای ۱۷ قنات استان هزینه می‌شود.
حامد احمدی شنبه گذشته در جلسه پیگیری مصوبات سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان سمنان در زمینه لایروبی قنات‌های مناطق محروم استان، ابراز داشت: طبق تبادل نظرها و اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان لایروبی و احیای ۱۷ قنات استان به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) معرفی و مقرر شد پس از انجام عملیات مقدماتی به وسیله سازمان جهادکشاورزی، بنیاد برکت نسبت به واریز وجه اقدام کند.
مدیر شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: ۱۲۰ روستای استان سمنان فاقد نعمت گاز طبیعی هستند که از طریق ۹۰ عامل فروش، سوخت مایع این روستاها تامین می شود.
علی اکبر عربعامری عصر یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طبق آمار هفت‌هزار خانوار روستایی استان سمنان محروم از نعمت گاز طبیعی هستند.
رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: یکهزار و ۴۲ نازل‌ عرضه سوخت مایع در سراسر استان از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال مورد بازرسی و آزمون گرفت.
روح الله خدام عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کارشناسان اداره‌ کل استاندارد استان سمنان با هدف نظارت و کنترل هر چه بهتر نازل‌های عرضه سوخت مایع با همکاری آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، یکهزار و ۴۲ نازل‌ سوخت مایع را بر اساس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ مورد آزمون قرار دادند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه افزایش بهره‌وری آب در افقی پنجساله گفت: ۱۵ طرح ارتقای بهره‌وری به همین منظور تعریف و تدوین شد.
لطف الله رضایی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: ۱۵ طرح  فنی برای رسیدن به افزایش نرخ بهره وری شامل اجرای سامانه آبیاری تحت فشار ، اجرای استخرهای ذخیره آب، انتقال آب، کشت محصولات نشائی، و کشت های گلخانه ای، تعریف شد.
سرپرست مدیریت توزیع برق آرادان گفت: ۳۰ طرح عمرانی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در این شهرستان با ۴۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا شد.
رحمان اشرفی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: ۳۰ طرح برق‌رسانی با سرمایه گذاری به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال در زمینه بهینه سازی و توسعه شبکه و تاسیسات توزیع برق امسال در این شهرستان اجرا شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود از دستگیری دوباره راننده یک دستگاه پیکان وانت با بار غیرمجاز چوب تاغ در هفته جاری در این شهرستان خبر داد.
محمدرضا کشاورزیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: راننده یک دستگاه خودروی پیکان وانت سه روز پیش با محموله چوب تاغ دستگیر و با پرداخت خسارت آزاد شده بود.

علمی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میامی گفت: سه قلاده یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه‌های بخش مرکزی این شهرستان در شرق استان سمنان مشاهده شد.
مهدی یحیایی عصر چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: با توجه به بازدید های ماموران حفاظت و دوستداران طبیعت شهرستان ظرف یک هفته، سه قلاده یوزپلنگ در تپه ماهورهای بخش مرکزی میامی مشاهده شد.

ورزشی
رییس هیات بسکتبال شاهرود گفت: تیم بسکتبال پایش پنام پارت شاهرود در لیگ دسته یک کشور مقابل مهرام تهران با نتیجه ۵۳ به ۷۱ شکست خورد.
علیرضا عزیزی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین روز مسابقات بسکتبال لیگ دسته یک، گروه شمال (H) با حضور مهرام تهران، خانه بسکتبال بابل، آویژه صنعت پارسا تهران و پایش پنام پارت شاهرود برگزار شد.
رئیس انجمن تکواندو کارگری استان سمنان گفت: هشت تکواندوکار خانم و آقا در دو بخش کیوروگی و پومسه به مسابقات تکواندو کارگری کشور اعزام می شوند.
محمد دولتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مسابقات تکواندو کارگری کشور به مدت ۶ روز به میزبانی کاشان در دو بخش کیوروگی و پومسه از ٢٩ دی ماه لغایت چهارم بهمن ١۴٠٠ برگزار می شود. 
رییس هیات تیراندازی دامغان گفت: محمدرضا امینی، پاراتیرانداز اعزامی از دامغان به مسابقات قهرمانی کشور توانست ۲ مدال نقره رقابت ها را از آن خود کند.
محمدکاظم خطیبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نوزدهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی جانبازان و معلولان کشور در بخش آقایان از ۱۸ تا ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ به میزبانی فدراسیون در تهران برگزار شد. 
مسئول انجمن ووشو دانشجویان استان سمنان گفت: سه ووشوکار دانشجو استان برای حضور در رقابت دانشجویان کشور و انتخابی تیم ملی بازی های یونیورسیاد۲۰۲۲ چین اعزام می شوند.
محمود فخاریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مسابقات دانشجویان کشور با حضور ووشوکاران دانشجو روزهای ۳۰ دی و یکم بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی آکادمی ووشو تهران برگزار می شود.
رئیس هیات فوتبال شاهرود گفت: عرشیا رجبی بازیکن رده سنی جوانان فوتسال این شهرستان به اردوی انتخابی تیم ملی جوانان ایران دعوت شده است.
علی اکبریوسف زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوان جویای نام شاهرودی در تیم فوتسال پیمان بازی و تمرین می کند.
راهیابی عاشوری به ششمین اردوی آمادگی تیم ملی هندبال جوانان برای آماده سازی به منظور حضور در مسابقات آسیایی از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

نظر شما