شناسهٔ خبر: 51971695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جنوب سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صداوسیما

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

سفررئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه سفر به چابهار و کُنارک گفت: چهارهزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان در سیل و بارندگی‌ها آسیب دیده‌اند

نیکزاد افزود: ۲هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی نیازمند فوری نوسازی و ۲ هزار واحد مسکونی هم به تعمیر و بهسازی نیاز دارند.

اکبر نیکزاد ادامه داد: با پیگیریهای رییس‌جمهور امیدواریم ۶ماه آینده این واحدها تکمیل و به بهره‌برداری برسد. 

وی افزود: در روزهای گذشته تعمییر و بازسازی واحدهای مسکونی و ساخت مسکن مقاوم برای مردم سیستان و بلوچستان به ستادحوادث غیرمترقبه کشور منعکس و وزیر کشور مشکلات را به هیات دولت منتقل کرد و در جلسه روز چهارشنبه به ریاست رییس جمهور، اعتبارات لازم تخصیص و قرار است به قید فوریت ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده بزودی آغاز و با همکاری مردم و مسوولان و با توجه به حجم خسارت‌ها از سایر استان‌های کشور ماشین آلاتی فراخوان داده شده و عازم سیستان و بلوچستان هستند تا سریعتر کار آواربرداری آغاز و خانه‌ها در زمان تعیین شده ساخته شود.

نیکزاد افزود: بیشتر معابر شهر کنارک کم عرض بوده و نیازمند تعریض هستند و تردد در این معابر سخت است، برای تسریع در کار و بالا بردن کیفیت کار، مشاوران قوی دعوت کردیم.

بر اثر بارندگی دی‌ماه امسال بیش از ۸۰ درصد خانه‌های شهر بندری کُنارک دچار آبگرفتگی شد.

 

درگفتگو با رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور، در خصوص  اختصاص دو هزار منزل آسيب ديده مشمول وام هاي ۲۵۰ ميليوني طرح جهش مسکن توضيح میدهید.

<div id="video-display-embed-code_7511889"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3333975/7511889?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما