شناسهٔ خبر: 51957448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کمیته امداد: آیین‌نامه زکات تقدیم رئیس جمهور می‌شود/ ظرفیت جمع‌آوری 10 هزار میلیارد زکات در کشور داریم

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اگر زکات تبلیغ و جمع‌آوری شود بیش از 10 هزار میلیارد تومان فقط از طریق زکات به نیازمندان کمک خواهد شد، گفت: امسال با همه زحمات با احتساب موارد نقدی و غیرنقدی میزان زکات به یک هزار و 400 میلیارد تومان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید مرتضی بختیاری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۱۴ مرکز نیکوکاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون مبحث زکات اظهار داشت: بحث زکات بسیار حائز اهمیت است و به لطف خدا از زمانی که این مسئله برعهده کمیته امداد قرار گرفت کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در امر زکات این واجب الهی مقام معظم رهبری در محضر خداوند استغفار کردند، گفت: پس از آن شورای مرکزی زکات یک ماموریت سنگین پیدا کرد و در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی اعضای شورا مشخص شدند.

وی تصریح کرد: پس از آن اعضای شورای زکات از جهاد کشاورزی و کمیته امداد مشخص شدند که آن مطابق قانون وظیفه جمع‌آوری و رساندن زکات به موارد مصرف بر عهده کمیته امداد است و مطابق آن کمیته امداد امام خمینی(ره) موظف است معادل ریالی زکات جمع‌آوری شده در هر محل را به همراه کمک‌های دولت در صورت اذن ولی فقیه به مصرف همان محل برساند.

بختیاری افزود: در آخرین جلسه شورای مرکزی زکات که در وزارت جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد، آیین‌نامه تعیین شد و دو هفته برای نهایی کردن که با امضای نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و بنده به رئیس جمهور تقدیم می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم این آیین‌نامه هم به محضر ریاست جمهور تقدیم و با تصویب در هیأت دولت و هیأت وزیران ساماندهی بیشتری را برای زکات داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  با اشاره به اینکه اگر زکات تبلیغ و جمع‌آوری شود بیش از 10 هزار میلیارد تومان فقط از طریق زکات به نیازمندان کمک خواهد شد، گفت: امسال با همه زحمات با احتساب موارد نقدی و غیرنقدی به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای مرکزی زکات باید حداقل ۶۰ درصد زکات به سر سفره نیازمندان برود، افزود: امسال ۸۳ درصد زکات سر سفره نیازمندان رفته و ۱۷ درصد مابقی نیز به پروژه‌های عام‌المنفعه که زکات بیشتری داده بودند، اختصاص و در آنجا هزینه شده است.

بختیاری با اشاره به انجام بحث پژوهشی درباره زکات واجب و فطره بیان کرد: زکات تزکیه مال است و انسان‌ها برای تزکیه نفس باید مال خود را تطهیر کنند که از جمله آن زکات است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  افزود: امروز ۱۴ مرکز نیکوکاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود که یکی از آنها تخصصی امر زکات است که امیدواریم این موضوع مایه برکت در شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: در سال آینده محدودیت درباره اشتغال کم خواهد شد و کمیته امداد درباره اشتغال دهک‌های دیگر هم مسؤولیت خواهد داشت و در صنایع تبدیلی نیز فعالیت خواهد کرد.

بختیاری افزود: علاوه بر این اگر کارآفرین بخش خصوصی از مددجویان کمیته امداد در کارگاه خود اشتغالزایی کند، کمیته امداد به صورت حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/73005

نظر شما