شناسهٔ خبر: 51825283 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از آلودگی حادثه شکستگی سقف مخزن میعانات گازی عسلویه جلوگیری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه گفت: از آلودگی ناشی از حادثه شکستگی سقف مخزن میعانات گازی عسلویه جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- مصطفی موذنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه گفت: سقف یکی از مخازن میعانات گازی، درکنار شهر عسلویه دچار شکستگی شده است که میعانات گازی محتوی آن، به سایرمخازن انتقال داده شده است.

او گفت: در این حادثه ، هیچ گونه ریزشی به محیط وجود نداشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی (پالایشگاه هشتم)، همه موارد مورد بررسی قرار گرفته و با رعایت ایمنی کامل همه چیز تحت کنترل، مدیریت  ومشکل برطرف شده است.

موذنی گفت: در بارندگی اخیر تانک ذخیره آب‌زدایی این مخازن به علت طراحی نامناسب دچار آبگرفتگی شد و مقادیری آب آلوده ، وارد شده به  میعانات گازی، به محیط تخلیه شد که منجر به ایجاد بوی شدیدی در منطقه شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: از ساعات اولیه این شکستگی اقدامات فوری مهار آلاینده ها از سوی شرکت های متولی انجام و منبع آلودگی مهار شده است.

فرهاد قلی نژاد گفت: محل احداث مخازن یاد شده در سال‌های قبل وفق ضوابط زیست محیطی نبوده است که موضوع از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری حقوقی قرار گرفته است.

 انحراف سقف مخزن میعانات گازی عسلویه کنترل شد

در همین حال مسئول ارشد مخازن متمرکز عسلویه گفت: در پی مشاهده نبود توازن در بخشی از شیب مخزن A این تاسیسات، در اولین فرصت محتویات مخزن تخلیه و به سایر مخازن منتقل شد.

مسعود زنگنه گفت: تخلیه به‌موقع مخزن و فرود متوازن سقف بر روی پایه‌های آن، در همان ساعات ابتدایی بروز مشکل انجام گرفت.

به گفته او، این مشکل بدون هرگونه نشت و یا سرریز محتویات مخزن به بیرون مدیریت شد و مخزن به‌طور کامل تخلیه شده و شرایط عادی و تحت کنترل است.

تاسیسات مخازن متمرکز عسلویه با هدف ذخیره‌سازی و انتقال میعانات گازی تولیدی پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ساخته شده است.

انتهای پیام/ک
 

نظر شما