شناسهٔ خبر: 51805707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش تعامل متقابل ایران و روسیه در ابعاد راهبردی/ کلینی: فرضیه وابستگی، موهوم و نادرست است

مناسبات ایران و روسیه از زمان دیدار مقام معظم رهبری با ولادیمیر پوتین بر مبنای ایران مستقل و روسیه مقتدر شکل گرفته است که در این راستا دولت قبلی و کنونی سیاست های خود را در این بستر تنظیم و ادامه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمدفرهاد کلینی کارشناس ارشد مسائل استراتژیک درباره اهمیت سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به روسیه گفت: یکی از تعابیر موهوم و اشتباهی که  مطرح می شود بحث وابستگی بیشتر ایران و روسیه است، این در حالی است که روابط بر اساس مدل ایرانی با فدراسیون روسیه دنبال می شود.

کلینی افزود: در ضمیر تاریخی بحثی که باید بدان توجه شود این است باید روسیه تزاری، شوروی کمونیست و همچنین فدراسیون جدید روسیه را هر کدام در جایگاه خاص خود بررسی کرد. از همین رو ضروری است که رفتارهای جدید روسیه به منظور تنظیم مناسبات تهران و مسکو مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوانیم به سمت سامانه ای جدید حرکت کنیم.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که مناسبات ایران و روسیه از زمان دیدار مقام معظم رهبری با ولادیمیر پوتین بر مبنای ایران مستقل و روسیه مقتدر شکل گرفته است که در این راستا دولت قبلی و کنونی سیاست های خود را در این بستر تنظیم و ادامه می دهد.

کلینی در پایان گفت: یکی از مسائل مهم و اصلی بحث ظرفیت های مهم کریدور شمال و جنوب است و با توجه به جاده ابریشم جدیدی که چین آن را مطرح می کند ضروری است تا درک تازه ای از زیرساخت ها در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

 

 

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما