شناسهٔ خبر: 51784895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهیدان سلیمانی و المهندس قهرمانان عصر حاضر هستند/ حاج قاسم پرچم احیای اسلام را برافراشت

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: حاج قاسم سلیمانی مهم‌ترین سرداری بود که پرچم احیای اسلام را برافراشت و مسلمانان را متوجه ارزش‌های اسلامی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی که امروز در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران منحصر به ایران نبود و کل جهان اسلام را فراگرفت، چرا که جهان اسلام از لحاظ اعتقادی و فرهنگی در بیش از یک‌هزار و 400 سال همواره با وحدت بیشتری گام برداشته و هرگاه ملت‌های مسلمان مقتدرتر عمل کردند، ارتباطات اعتقادی میان بخش‌های مختلف جهان اسلام بیشتر شده است. 

وی افزود: غربی‌ها و دیگر گروه‌ها و کشورها با اعتقادات متفاوت در سایه اتحاد با یکدیگر توانستند پیشرفت کنند و جهان اسلام هم باید متحد شود و برای ایجاد اتحاد باید اشتراکات را ترویج کند. وقتی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، عده‌ای نگران شدند و گفتند می‌خواهیم انقلاب را صادر کنیم، درحالی‌که امام راحل فرمودند انقلاب صادر شده است و فکر هیچ‌گاه در چارچوب مرزها باقی نمی‌ماند. 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، با بیان اینکه اگر کمونیسم به دیگر کشورها رسید، موج اسلامی نیز از مرزهای ایران عبور کرده و به‌عنوان یک موج فکری و تمدنی به جای‌جای دنیا نفوذ خواهد کرد، گفت: مردم مسلمان با شنیدن ندای مقام معظم رهبری در عصر حاضر و حضرت امام خمینی (ره) در آغاز انقلاب، به تفکر اسلامی تمایل بیشتری نشان دادند و کار به جایی رسید که توانستند دست متجاوزان را از کشورهایشان کوتاه کنند که نمونه آن اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان و ان‌شاالله اخراج قریب‌الوقوع پسماندهای آمریکا از عراق و اخراج دیگر اذنابشان از سوریه است. 

ولایتی افزود: برای اجرای دیدگاه اسلامی که بارها از زبان حضرت امام و مقام معظم رهبری بیان شده است، باید کسانی را داشته باشیم که پرچمدار آن دیدگاه باشند و شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس قهرمانان عصر حاضر از ادوار بسیار حساس انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: برای اینکه اسلام بتواند ویژگی‌های قبلی صدر اسلام را بازیابد، باید کسانی باشند که پرچم نهضت را در دست بگیرند و حاج قاسم سلیمانی مهم‌ترین سرداری بود که در این زمینه پرچم احیای اسلام را برافراشت و مسلمانان را متوجه ارزش‌های اسلامی کرد. 

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تأکید کرد: حاج قاسم با دشمنان اسلام که مهم‌ترین آن‌ها داعش بود، مبارزه کرد و با لطف خداوند ریشه‌کن شدند. اگر نهضتی که پایه‌گذار فکری آن حضرت امام (ره) بودند و به‌وسیله خلف صالح ایشان آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) ادامه یافته، تداوم نیابد، همه زحمات به هدر می‌رود. 

ولایتی با اشاره به جایگاه والای شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی به وظیفه خود به بهترین وجه ممکن عمل کرد که در تاریخ اسلام کم‌نظیر است و این راه باید همچنان ادامه یابد و اقبال مردم سراسر جهان به بزرگداشت مقام شهید سلیمانی، حکایت از خواست عمومی مسلمانان برای ادامه مسیر این شهید بزرگوار است.

انتهای پیام/

نظر شما