شناسهٔ خبر: 51697943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید در قم

رئیس جمهور در دومین روز از سفر استانی خود به شهر مقدس قم ، با حضرات آیات مکارم شیرازی ، نوری همدانی ، علوی گرگانی ، سبحانی و جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

عمده توصیه های مراجع عظام تقلید به رئیس جمهور درباره اوضاع معیشتی مردم ، گرانی ها ، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال ، اخذ سود بانکی و مسائل فرهنگی جامعه بود .

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس جمهور با اشاره به گرانی‌ها و محرومیت‌های مردم از رئیس جمهور خواست برای حل مشکلات نردم تدبیر کنند . آیت الله نوری همدانی همچنین با تاکید بر نظارت بیشتر بر فعالیت‌ بانک ها گفت : سود دیرکرد یک نوع ربا و حرام است ، اما در بانک‌ها از مردم اخذ می‌شود .

آیت الله نوری همدانی در ادامه بر گسترش هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: این فریضه واجب باید بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید در قم

آیت الله سبحانی هم در دیدار رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف گفت : باید به این موضوع توجه ویژه شود و برای علاج آن در مدارس و دانشگاه‌ها با انتخاب روسای انقلابی و دلسوز اقدام شود .

آیت الله سبحانی به مشکلاتی از جمله ساخت مونور‌یل در قم اشاره کرد و از آقای رئیسی خواست نسبت به سر و سامان دادن به این طرح نیمه تمام با نظر کارشناسان اقدام کند .

دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید در قم

آیت‌الله ‌جوادی‌آملی هم با اشاره به ظرفیت های کشور در تولید و اشتغال بر خودکفایی کشور در همه زمینه ها تاکید کرد .

آیت‌الله ‌جوادی‌آملی گفت : همه باید تلاش کنند ، مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند . آیت‌الله ‌جوادی‌آملی با بیان اینکه نباید به غربی ها اعتماد کرد ، گفت : ما با همه کشورها تعامل می‌کنیم اما استقلال خود را حفظ خواهیم کرد . آن ها نیز باید در مقابل ملت ایران با احترام برخورد کنند .

 

رئیس جمهور هم در این دیدارها گفت: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات دولت سیزدهم در ماه‌های آینده مشخص می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی در خصوص کنترل ویروس کرونا در کشور و واکسیناسیون عمومی جامعه هم گزارش داد .

رئیس جمهور همچنین به وجود برخی از مشکلات در استان قم اشاره کرد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام، بیکاری و مشکل مسکن از عمده‌ترین مشکلات مردم است که در این سفر ، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس قوه مجریه گفت: در خصوص مشکلات قم ، کارشناسی شده و در این سفر بر رفع آن‌ها تاکید شد.

دیدار با دیگر مراجع عظام تقلید و برخی علمای قم و همچنین شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های دومین روز سفر رئیس جمهور به قم است.

<div id="video-display-embed-code_455277" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/833421/455277?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما