شناسهٔ خبر: 51565979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت ارومیه: مسلمانان باید فلسطین را از دست غده سرطانی رژیم‌صهیونیستی خارج کنند

گروه استان‌ها- امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بر همه مسلمانان واجب است تا برای اینکه بتوان فلسطین را از دست ظالمان تاریخ و این غده سرطانی خارج کرد، تلاش کنند تا فلسطین به آغوش اسلام بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به روز کشاورزی اظهار داشت: باید در راستای کشاورزی مدرن و مکانیزه کردن آن گام‌های بهتری برداشته شود.

وی تصریح کرد: فعالان حوزه کشاورزی ولی‌نعمت بوده و همه مدیون این قشر زحمت‌کش هستند چون در راستای درآمدهای مطلوب و تهیه کالاهای اساسی مثل گندم و میوه تلاش می‌کنند بنابراین مسئولان باید اهمیت بیشتری به امور کشاورزی داشته باشند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه، عنوان کرد: متاسفانه به کشاورزان آذربایجان‌غربی که درآمد بیشتر آنها از همین راه زراعت است کم‌ توجهی شده و امکانات کشاورزی مکانیزه در اختیار آنها نیست در حالی که می‌توان با آبیاری مزارع، درآمد آنها را بیشتر کرده و به سطحی از درآمد برسند که از کار و شغلشان رضایت داشته باشند.

وی به کاهش نزولات جوی در برخی مناطق اشاره کرد و افزود: امروز کشاورزی در برخی مناطق به حداقل خود رسیده و نمی‌تواند کفاف زحمات این قشر زحمت‌کش را بدهد پس امکاناتی مانند مکانیزه کردن کشاورزی و آبیاری قطره‌ای و بارانی هم می‌تواند به منابع زیرزمینی و آبی کشورمان رونق بخشید و هم درآمد و راندمان تولید را بالا ببرد.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات کشورمان، مسئله خالی شدن روستاها است گفت: با وجود اینکه زمینه کشاورزی و اشتغال در دهستان‌ها و روستاهای کشورمان وجود دارد اما با توجه به عدم امکانات کافی در روستاها از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، همین خود سبب مهاجرت هموطنان به سوی شهرها و در نتیجه گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها شده است.

وی بیان کرد: همچنین گسترش حاشیه‌نشینی سبب شده که عده‌ای از مردم به امکانات شهری دسترسی نداشته و با مسائل و فرهنگ شهرنشینی آشنایی پیدا نکنند پس مسئولان باید در این زمینه دقت و سرمایه‌گذاری کرده تا شاهد رونق بیشتر کشاورزی در مناطق روستایی باشیم.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه، در ادامه با گرامی‌داشت روز غزه به جهادگران فلسطینی اظهار داشت: سال‌ها است که این ملت با وجود همه اجحافی که در محافل بین‌المللی به ویژه رژیم غاصب اسرائیل در حق آنها کرده است اما با مقاومت، صبر و بردباری توانسته آن عزت و سرافرازی را برای خود به ارمغان آورده و بنابراین باید به روح شهدای غزه و فلسطین درود فرستاد.

وی تاکید: بر همه مسلمانان واجب است تا برای اینکه بتوان فلسطین را از دست ظالمان تاریخ و این غده سرطانی خارج کرد، تلاش کنند تا فلسطین به آغوش اسلام بازگردد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما