شناسهٔ خبر: 51530674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

محکومیت حاکم دبی در دادگاه عالی لندن

دادگاهی در انگلیس حاکم دبی را به پرداخت ۷۳۳ میلیون دلار محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر دادگاه عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی، ۵۵۴ میلیون پوند (۷۳۳ میلیون دلار) برای حل و فصل اختلاف حضانت با همسر سابقش، هیا بنت الحسین بر سر حضانت فرزندانشان پرداخت کند.

بیشتر این مبلغ به شاهزاده هیا، خواهر ناتنی پادشاه اردن، عبدالله دوم و دو فرزند برای تامین معاش مادام العمر و جبران خطرات بزرگ ناشی از خود حاکم دبی می‌رسد.

قاضی این پرونده در خصوص حکم گفت: هیا بنت الحسین برای خودش پولی نمی‌خواهد، بلکه بیمه و غرامت اموالی که در نتیجه جدایی از شوهرش از بین رفته است را می‌خواهد.

چندی پیش نیز دادگاه عالی انگلیس افشا کرد که حاکم دبی دستوراتی را در خصوص جاسوسی از تلفن همسر سابقش و تلفن‌های تیم وکلایش در چارچوب کمپین ارعاب و تهدید مستمر در جریان دعوای حقوقی‌اش برای گرفتن حضانت دو فرزندش صادر کرده است.

این در حالی است که حاکم دبی نتایج این دادگاه را رد و در بیانیه‌ای اعلام کرد دائما این ادعا‌ها را انکار کرده و به انکار آن‌ها ادامه خواهد داد و این نتایج با استناد به اطلاعاتی ناقص است.

در سال ۲۰۱۸ نیز دختر حاکم دبی تلاشی ناکام برای فرار از کشور داشت و به صورت مخفیانه پیامی ویدیویی به دوستانش فرستاد و در حالیکه بیم جان خود را داشت پدرش را به گروگانگیری متهم کرد.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که محمد بن راشد آل مکتوم به عنوانی مدیر موفق و ملتزم به رعایت حقوق شهروندان امارات معرفی می‌شود. /فارس

نظر شما