شناسهٔ خبر: 51452873 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی در بوشهر رونمایی شد

سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آستانه دومین سالگرد شهادتش در ساحل بوشهر رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر در مراسم رونمایی از سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی سردیس این شهید در ساحل بوشهر و در کنار تندیس شهید رئیسعلی دلواری نصب شد.

او افزود: این سردیس با پایه‌اش، در مجموع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و آن را نادر قشقایی از هنرمندان شاخص ملی ساخته است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه داد: شهید رئیسعلی دلوار و شهید سلیمانی هر دو برای استقلال و آزادی ایران جانفشانی کردند.

پارسایی‌فر گفت: رونمایی از سردیس شهید سلیمانی یکی از برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» است که به مناسبت شهادت او، از کرمان زادگاه این شهید به نقاط مختلف کشور می‌روند و برنامه‌هایی اجرا می‌کنند.

برنامه‌های کاروان «روایت حبیب» از دیشب (جمعه‌) در بوشهر با مشارکت حوزه هنری، مکتب سردار قاسم سلیمانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.

 شعرخوانی، نماهنگ، فیلم کوتاه و تیزر فرهنگی، تئاتر، حماسه‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و سرود با مشارکت هنرمندان ملی و استانی با موضوع سردار مقاومت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت استان بوشهر از جمله برنامه‌های این کاروان است.

بیشتر بخوانید

<div id="video-display-embed-code_15313538"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8002737/15313538?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ک

 

نظر شما