شناسهٔ خبر: 51430975 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توافق رژیم صهیونیستی و مغرب برای ساخت دو کارخانه هواپیماهای جنگنده

وبسایت دفاعی شپارد مدیا از توافق رژیم صهیونیستی و مغرب برای احداث دو کارخانه تخصصی ساخت هواپیما‌های جنگنده در شمال و جنوب مغرب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت «شپارد مدیا» که در حوزه اخبار دفاعی و نظامی فعالیت دارد به نقل از منابع صهیونیست فاش کرد که رژیم صهیونیستی و مغرب برای احداث دو کارخانه تخصصی ساخت هواپیما‌های جنگنده به توافق رسیده اند.

این منابع اشاره کردند که این دو کارخانه یکی در شمال شرقی مغرب و دیگری در جنوب خواهد بود و هواپیما‌هایی که در آن ساخته می‌شود بر ویژگی حمله و جمع آوری اطلاعات (جاسوسی) متمرکز خواهد بود.

این منبع اشاره کرد که توافقنامه همکاری دفاعی رژیم صهیونیستی و مغرب تنها محدود به این دو کارخانه نخواهد بود، بلکه شامل انتقال فناوری نظامی رژیم صهیونیستی به مغرب و همچنین دستیابی مغرب به تعدادی تجهیزات و مکانیسم‌های نظامی رژیم صهیونیستی است.

وب سایت شپارد مدیا همچنین اعلام کرد که مغرب اخیرا سامانه‌های دفاع هوایی متعلق به سامانه «گنبد اسکایلاک» رژیم صهیونیستی را دریافت کرده است.

خرید موشک‌های زمین به هوای میان برد «باراک-۸» رژیم صهیونیستی از دیگر توافقات نظامی میان تل آویو و رباط بوده است.

گفته می‌شود توافق نظامی میان رژیم صهیونیستی و مغرب در راستای تقویت ارتش پادشاهی مغرب برای مقابله با جبهه پولیساریو است.

جبهه پولیساریو در نوامبر سال گذشته پس از نقض آتش بس با مغرب اعلام وضعیت جنگی کرد. از آن زمان تاکنون، این درگیری‌ها حتی با میانجی‌گری بین المللی نیز متوقف نشده است. در ماه اکتبر، شورای امنیت سازمان ملل از دو طرف درگیری در صحرای غربی خواست بدون پیش‌شرط و با حسن نیت مذاکرات را از سر بگیرند.

مغرب ادعای مالکیت صحرای غربی را دارد و از سال ۱۹۷۵ تاکنون اداره امور این صحرا را به عهده دارد. جبهه پولیساریو که متشکل از ساکنان صحرای غربی است و برای استقلال این منطقه علیه استعمار اروپایی و پادشاهی مغرب جنگیده معتقد است که سرنوشت صحرای غربی باید توسط ساکنان آن تعیین شود.

مغرب در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از مغرب در برابر الجزایر به دلایل عادی سازی روابط با این رژیم و گرایش الجزایر به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه است.

انتهای پیام/

نظر شما