شناسهٔ خبر: 51415395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مساحت تالاب کانی برازان به ۱۰۵۰ هکتار افزایش یافت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: مساحت تالاب کانی برازان از ۹۲۷ هکتار به ۱۰۵۰ هکتار افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: مساحت تالاب کانی برازان به ۱۲۳ هکتار افزایش یافت. بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته مساحت این تالاب از ۹۲۷ هکتار به ۱۰۵۰ هکتار رسیده که لازم است از این پس این عدد به عنوان مساحت واقعی و درست تالاب کانی برازان در نظر گرفته شود.

سخنور گفت: این تالاب زیستگاهی در دل هشتمین کریدور بین المللی مهاجرت پرندگان است که هر سال میزبان بیش از ۵۰ هزار قطعه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

او گفت: حفاظت درست از تالاب‌ها و درآمدزایی از طریق جوامع محلی مورد تاکید است. قصد داریم ضمن شناسایی تالاب‌ها به عنوان شناسنامه جوامع محلی از کسانی که تمایل دارند در حوزه گردشگری بویژه در تالاب‌ها سرمایه‌گذاری کنند حمایت‌های ویژه انجام دهیم.

شهرستان مهاباد با داشتن تالاب‌های «کانی‌برازان»، «قوپی‌باباعلی»، «حسن‌خان»، «گروس»، «داشخانه» و «قره‌قشلاق» همه ساله در فصل‌های بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، سیلوش، آووست، خروس کولی، حواصیل، پلیکان، تنجه، فلامینگو و انواع مرغابی و اردک‌های سرسبز، ارده‌ای، سرحنایی و بلوطی است.

انتهای پیام / س خ 

نظر شما