شناسهٔ خبر: 51407781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

آیت الله ری شهری: استفاده از نظر رهبری در پیشبرد اهداف آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه مستحب نیست، واجب است

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی اظهار کرد:‌ نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد بقاع متبرکه و رهنمودهای کارساز ایشان باید به عنوان منشور ولایت مدنظر قرار گیرد تا شاهد تحول در حوزه هم‌افزایی آستان‌ها و بقاع متبرکه باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی امروز ۲۴ آذرماه، با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، در محل هتل کرامت ری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن خیر مقدم به حضار در اجلاسیه طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین اجلاسیه‌ای هم‌افزایی فرهنگی میان آستان‌های مقدس است. از زمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت سابق آستان رضوی پیگیری برگزاری چنین اجلاسیه‌ای را به صورت جدی در دستور کار قرار داد، این اجلاسیه به طور مطلوبی تداوم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدا اصرار داشتم که دبیرخانه اجلاسیه در آستان قدس رضوی ایجاد شود، تصریح کرد: با حضور تولیت جدید آستان قدس رضوی و پیگیری برگزاری چنین اجلاسیه‌ای، آستان‌های مقدس دیگر ایران اسلامی از این مسئله پیروی کردند؛ بنابراین حرم مقدس امام رضا(ع) در راستای برگزاری این اجلاسیه محوریت دارد.

آیت‌الله محمدی‌ ری‌شهری اظهار کرد: برگزاری این اجلاسیه‌ها باید مقدمه‌ای برای رسیدن به رهنمودهای راهگشای فرهنگی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب در حوزه هم‌افزایی بیشتر آستان‌های مقدس کشور باشد.

وی با بیان اینکه بدون در نظر گرفتن نظرات رهبر معظم انقلاب اجلاسیه‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه به اهداف اصلی خود نخواهد رسید، اظهار کرد: ایشان نقطه نظرهای وسیع و دقیقی در این حوزه‌ها دارند که باید چراغ راه همه ما شود. استفاده از نظرات رهبر معظم انقلاب علاوه بر افزایش هم‌افزایی آستان‌های مقدس کشور، موجب هماهنگی بیشتر و توسعه همکاری‌ها نیز می‌شود.

وی استفاده از نظرات رهبر معظم انقلاب در پیشبرد اهداف آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه را نه تنها مستحب بلکه واجب دانست و افزود: تولیت‌های آستان‌های مقدس کشور باید از ایشان درخواست دیدار و جلسه ویژه برای پیشبرد برنامه‌هایشان داشته باشند.

ری‌شهری ادامه داد: نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد بقاع متبرکه و رهنمودهای کار ساز ایشان باید به عنوان منشور ولایت مدنظرقرار گیرد تا شاهد تحول در حوزه هم‌افزایی آستان‌ها و بقاع متبرکه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز در توسعه بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم باید از دوران صفویه پیشی بگیریم، گفت: خوشبختانه ملت ایران در طول تاریخ ارادت و علاقه خود را نسبت به اهل بیت(ع) به خوبی نمایش داده‌اند. امروز ما به عنوان تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور، وظیفه داریم علاقه‌مندی مردم به اهل بیت(ع) را به سمت اهداف متبرک از پیش تعیین شده هدایت کنیم.

وی بیان کرد: استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب موجب از بین رفتن اختلافات، هم‌افزایی بیشتر و ضمانت اجرا داشتن تصمیمات اجلاسیه‌ها می‌شود.

ری‌شهری در پایان از تمامی شرکت‌کنندگان در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در خصوص برنامه‌ریزی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب نظرخواهی کرد.

منبع: ایکنا

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما