شناسهٔ خبر: 51407753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

روسیه: ناتو روی آتش درگیری ها بنزین می ریزد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سخنگوی وزارت خارجه روسیه از افزایش کمک‌های تسلیحاتی ناتو به اوکراین انتقاد کرد و گفت: ناتو روی آتش درگیری‌های منطقه دونباس (شرق اوکراین) بنزین می ریزد.

به گزارش شفقنا به نقل از ایسنا، وزارت خارجه روسیه بیانیه‌ هشدار آمیز گروه هفت (جی۷) در مورد خطر «حمله روسیه به اوکراین» را محکوم و ناتو را به ریختن بنزین روی آتش درگیری‌های منطقه دونباس (شرق اوکراین) متهم کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه مسکو هیچ چیز سازنده‌ای در بیانیه اخیر گروه ۷ نمی‌بیند، افزود: این بیانیه حاوی همان طرح‌ها، نکات و اتهامات قدیمی مبتنی بر یک تفکر کاملا نادرست درباره هرگونه مقدمات نظامی از سوی روسیه در حق اوکراین است.

زاخارووا خاطرنشان کرد که کشورهای عضو ناتو همچنان به کمک‌های تسلیحاتی خود به دولت کی‌یف ادامه می‌دهند و این وضعیت نگران کننده است.

به گزارش شفقنا، مدتی است تنش میان ناتو و روسیه بر سر اوکراین افزایش یافته است. روسیه بارها گزارش هایی در مورد تجمع گسترده و آماده باش نیروهای نظامی خود در مرز با اوکراین را رد کرده است، اما ناتو انتقادهایی به سیاست های روسیه نسبت به اوکراین داشته و تهدید کرده که روسیه در صورت حمله به اوکراین بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

همچنین وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه «G۷» شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای پس از نشست لیورپول اعلام کردند که هرگونه حمله نظامی احتمالی علیه اوکراین، «عواقب جدی و هزینه سنگین متوجه روسیه» خواهد شد.

در این بیانیه از طرف روس خواسته شده تا تنش خود با اوکراین را کاهش دهد و به تعهدات بین‌المللی در خصوص شفافیت فعالیت‌های نظامی و استفاده از کانال‌های دیپلماتیک پایبند باشد.

نظر شما