شناسهٔ خبر: 51401169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار صدراعظم آلمان به روسیه درباره حمله به اوکراین

صدراعظم آلمان با هشدار به روسیه در خصوص حمله به اوکراین، اعلام کرد هرگونه تجاوز به کی‌یف عواقبی به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اولاف شولتس، صدراعظم تازه کار آلمان، امروز (چهارشنبه) در روز‌های نخست مسئولیت خود، به روسیه درباره  حمله احتمالی به اوکراین هشدار داد.

شولتس گفت: «موفقیت و شکوفایی اتحادیه اروپا یک اولویت است و هرگونه تجاوز به اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت.»

او در ادامه به موضوع روسیه اشاره کرد و افزود: «مایلیم هر زمان که شرایط اجازه دهد با روسیه گفت‌وگو کنیم، اما اجازه نخواهیم داد که مسکو در امور اتحادیه اروپا دخالت کرده و اختلاف ایجاد کند.»

وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز (چهارشنبه) در پی این هشدار اعلام کرد واشنگتن و ناتو تلاش می‌کنند اوضاع نظامی- سیاسی در اروپا را به سود خودشان تغییر دهند.

بر اساس پیش‌نویس بیانیه‌ای که گروه هفت روز یکشنبه منتشر کرد این گروه به روسیه درباره عواقب جدی و هزینه‌های حمله احتمالی به اوکراین هشدار داد. در این پیش‌نویس که از سوی منابعی از گروه هفت تایید شده، ادعا شده است: «روسیه نباید شک داشته باشد که تجاوز نظامی به خاک اوکراین عواقب جدی و هزینه‌هایی بزرگ خواهد داشت.»

اخیرا تنش‌ها بین روسیه و اوکراین بالا گرفته است. مسکو برخلاف ادعا‌های غرب و ناتو بار‌ها اعلام کرده است که قصد حمله به کی‌یف را ندارد. با این حال، ناتو ادعا می‌کند روسیه سلاح‌های سنگین و نیرو‌های نظامی بسیاری را در مرز اوکراین مستقر کرده است. امروز نیز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اوکراین را به نقض آتش بس متهم و اعلام کرد که با حمایت‌های تسلیحاتی ناتو به اوکراین، کی‌یف نیرو‌های خود در دونباس را افزایش می‌دهد به طوری که تعداد موارد نقض آتش بس از ژوئیه سال گذشته تاکنون به ۹۰ هزار مورد رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما