شناسهٔ خبر: 51379552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج شکارچی متخلف در تالاب بین المللی "کانی برازان" مهاباد دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت در حوزه استحفاظی تالاب بین المللی کانی برازان موفق به دستگیری پنج شکارچی شدند.

صاحب‌خبر -

فاروق سخنور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت اداره در حین گشت و کنترل مستمر و شبانه روزی و حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت در پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان پنج نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز را طی یک مأموریت دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از متخلفان پنج قبضه اسلحه شکاری، پنج رشته فشنگدان و لاشه ۲ قطعه غاز خاکستری به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: امسال تاکنون بیش از ۲۰ شکارچی و صیاد مختلف در تالاب بین المللی کانی برازان توسط ماموران یگان حفاظتی دستگیر و پرونده آنان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

سخنور بیان کرد: مأموران یگان حفاظت با همکاری دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش مناطق تحت مدیریت اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید غیرمجاز، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست، متخلفان را شناسایی و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تالاب "کانی برازان" مهاباد در جنوب آذربایجان غربی به عنوان نخستین سایت پرنده نگری کشور با انتقال ۲.۵ میلیون متر مکعب آب در مهرماه گذشته دوباره احیا و میزبان انواع پرندگان مهاجر و و جانوران بومی شد.

تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

این تالاب که به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصربه فرد خود در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد، به نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان‌غربی تبدیل و به این ترتیب به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شد.

در مهاباد علاوه‌بر تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی»، تالاب‌ دایمی حسن‌خان و تالاب‌های فصلی گروس، داشخانه و قره‌قشلاق نیز در این فصل میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی هستند.

نظر شما