شناسهٔ خبر: 51375233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

علی اصغر حسنی:

طرح هوشمند شناسایی افراد غیر واکسینه در مشهد، اجرایی می شود

موج نیوز

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این طرح به صورت کشوری و با دستور ابلاغی وزارت بهداشت به اجرا در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر انجام واکسیناسیون در خبری اعلام کرد: طرح هوشمند شناسایی افراد غیر واکسینه اجرایی می‌شود و این افراد از دریافت خدمات اجتماعی محروم می‌شوند.

حسنی در ادامه اضافه کرد: هم اکنون درصد رعایت دستورات بهداشتی و بخصوص استفاده از ماسک در سطح کشور و از جمله مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش قابل توجهی یافته است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در مناطق تحت پوشش دانشگاه ۵۲ درصد گیرندگان خدمت از ماسک استفاده می‌کنند از همین رو طرح هوشمند شناسایی افراد غیر واکسینه و بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرایی می‌شود تا همگی موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون کامل شوند.

 وی همچنین متذکر شد: در این طرح با ثبت کدملی فرد ، شرایط واکسیناسیون فرد مشخص می‌شود و در صورتی که واکسن خود را دریافت نکرده باشد نمی‌تواند خدمتی از ادارات و ارگان‌ها دریافت کند.

 مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از این پس، تلاش می‌شود اجرای محدودیت‌ها برای افرادی در نظر گرفته شود که واکسینه نشده اند و یا از ماسک استفاده نمی‌کنند.

حسنی در خاتمه یادآور شد: این طرح به صورت کشوری و با دستور ابلاغی وزارت بهداشت به اجرا در می‌آید و همچنان مهمترین راهکار جلوگیری از انتشار بیماری ، دریافت دز‌های کامل واکسن و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

نظر شما