شناسهٔ خبر: 51337101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

امتحانات دی ماه مدارس قزوین حضوری برگزار می‌شود/ غیرواقعی بودن نمرات آزمون‌های غیرحضوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مجبور به برگزاری حضوری آزمون‌های دی ماه هستیم؛ چرا که آزمون‌های غیرحضوری از روایی و پایی لازم برخوردار نیست و در برخی دروس شاهد افزایش هفت نمره توسط یک دانش‌آموز هستیم که نشان می‌دهد نمرات واقعی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،حسنعلی اصغری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: براساس آمار اعلام شده بین بازگشایی مدارس و میزان ابتلا به کرونا در دانش آموزان ارتباط مستقیمی وجود نداشت و کانون‌های آلودگی مدارس اعلام نشده است و توجه به این مهم در رفع دغدغه و نگرانی خانواده‌ها کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: تاکید بر بازگشایی مدارس به صورت آرام، ایمن، تدریجی و اقتضایی مطرح بود و در استان قزوین در حوزه‌هایی که به آموزش و پرورش مربوط بودد اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر 100 درصد دانش‌آموزان نوبت اول و حدود 75 درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در دستورالعمل بازگشایی مدارس بر رعایت فاصله‌گذاری و تهویه تاکید ویژه شده که مورد توجه قرار گرفته و هر مدرسه نیز متناسب با شرایط خود کلاس‌های حضوری را دایر می‌کند.

این مسئول درباره تهیه دستگاه تهویه برای مدارس اظهار کرد: در استان قزوین 10 هزار کلاس درس وجود دارد و تامین هزینه برای دستگاه تهویه باتوجه به محدودیت منابع مالی در کشور و آموزش و پرورش امکان استفاده از منابع دولتی به راحتی امکانپذیر نیست؛ ضمن اینکه خیرین نیز بیشتر بر مدرسه سازی گرایش دارند.

اصغری گفت: برای برگزاری امتحانات حضوری در دی ماه آمادگی داریم و برای جلوگیری از خسارت جدی در حوزه آموزش باید این امتحانات حضوری باشد.

 

نظر شما