شناسهٔ خبر: 5132623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان بین‌پایه برای ثبت‌نام نیاز به حضور در مدرسه ندارند

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ثبت‌نام سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان بین‌پایه نیاز به حضور در مدرسه ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس علی زرافشان در همایش استانی مدیران مدارس متوسطه، فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان فارس با اشاره به ارسال دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان به استان‌ها اظهار داشت: در این دستورالعمل اعلام شده که دانش‌آموزان بین‌پایه برای ثبت‌نام نیاز به حضور در مدرسه ندارند.

وی افزود: این دانش‌آموزان توسط مدیریت و از طریق سامانه طراحی شده اقدام به نام‌نویسی در مدارس می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود اطلاعات دانش‌آموزان بین‌پایه‌ای در مدارس بیان کرد: با توجه به این اطلاعات امکان ثبت‌نام از طریق سامانه «سناد» وجود دارد.

زرافشان با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌های ارجاعی تنها دانش‌آموزان پایه ورودی باید برای ثبت‌نام مراجعه کنند خاطرنشان کرد: در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم والدین باید برای ثبت‌نام به مدارس مورد نظر مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه مدارس برای ثبت‌نام هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش شهریه تنها در مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان و مدارس غیردولتی دریافت می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بر اساس برنامه تحصیلی در طول سال والدین می‌توانند  برای اجرای برنامه‌های متنوع و ارتقای سطح کیفی آموزشی دانش‌آموزان مشارکت کنند.

زرافشان با بیان اینکه استان فارس دارای پیشینه خوبی در آموزش و پرورش است اظهار داشت: این استان در شاخص‌های مختلف دارای شرایط مطلوبی است.

وی بیان کرد: اگرچه استان فارس دارای پیشینه و سابقه درخشانی در حوزه آموزشی است اما برای ما تنها فراتر از میانگین کشوری بودن استان‌ها کفایت نمی‌کند بلکه از استان‌ها بر اساس ظرفیت‌های خودشان انتظار ارتقای کیفی وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حجم قابل توجهی از دانش‌آموزان در استان فارس متقاضی رشته‌های تجربی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند افزود: نکته‌ای که در این مسیر احساس میشود تشویق دانش‌آموزان به سمت انتخاب رشته ریاضی به عنوان زیر بنای توسعه فنی کشور است.

زرافشان درباره روند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش ‌و پرورش هدایت تحصیلی براساس چهار عامل علاقه، استعداد، نیازهای کشور و امکانات انجام می‌شود.

وی افزود: از آنجا که امسال آخرین سالی است که ساختار شش، سه، سه در نظام آموزشی کشور وجود دارد و به دوره دوم متوسطه ورودی وجود ندارد مشمولان هدایت تحصیلی تنها دانش‌آموزان پایه اول دوره دوم متوسطه هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بر اساس این چهار عامل هر سال توافق‌نامه‌ای با ادارات کل آموزش و پرورش تنظیم و ظرفیتی برای رشته‌های مختلف معین می‌شود تا در مناطق مختلف اعمال شود.

زرافشان خاطرنشان کرد: با توجه به تقسیم‌بندی انجام شده برای دانش‌آموزان در دو شاخه نظری و فنی و حرفه‌ای در حال حاضر 41 درصد دانش‌آموزان در شاخه فنی تحصیل می‌کنند که باید این درصد حفظ شود و به تدریج ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه این نسبت باید برای شاخه فنی و کارودانش براساس قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی به 48.26 درصد برسد، عنوان کرد: از سوی دیگر تقسیم‌بندی رشته‌ها در شاخه نظری مورد توجه است و باید تعادلی در آن برقرار شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از مجموع محصلان شاخه نظری، 47 درصد در رشته تجربی، 23 درصد در رشته ریاضی و 30 درصد در رشته انسانی درس می‌خوانند.

انتهای پیام / ب

نظر شما