شناسهٔ خبر: 51323960 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خشم ساکنان جولان / نمی گذاریم طرح اشغالگرانه بنت اجرا شود

 تهران -ایرنا- ساکنان جولان اشغالی روز شنبه در تصمیم نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌ها در این منطقه اشغالی از سوریه، اعلام کردند که اجازه اجرا شدن این طرح را در این منطقه نخواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ساکنان جولان اشغالی سوریه همچنین بر پایبندی به سرزمین خود و مقاومت مقابل هرگونه تلاش اشغالگران برای آواره کردن اجباری ساکنان این منطقه تاکید کردند.

اعتراض ساکنان  جولان به تصمیم رژیم صهیونیستی دو روز پس از آن روی می‌دهد که سازمان ملل متحد بامداد جمعه به وقت تهران با تصویب قطعنامه‌ای با ۱۴۹ رای مثبت مبنی بر محکوم کردن و باطل بودن اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان سوریه، از این رژیم اشغالگر خواست که از اقداماتی که نقض قوانین بین المللی است، دست بردارد.

مردم این منطقه اشغالی از سوریه بار دیگر اعلام کردند که اجازه نخواهند داد اشغالگران اراضی آنان را اشغال کنند و طرح جدید صهیونیستی برای احداث دو شهرک نشین با هدف افزایش تعداد شهرک نشینان و تغییر بافت جمعیتی در این منطقه روی می دهد که راه به جایی نخواهد برد و این طرح شکست خواهد خورد.

«ناظم الشاعر» یکی از ساکنان این منطقه از سوریه به سانا گفت: مسؤولان اسرائیلی از ابتدای اشغال ، تلاش می‌کنند، عملیات شهرکسازی را در اراضی جولان  گسترش دهند. 

وی افزود: این طرح شهرکسازی جدید نیز شکست خواهد خورد... جولان یقینا به آغوش سوریه باز خواهد گشت.

«مدین الدمقسی» یکی از دیگر شهروندان جولان نیز در این باره گفت: جولان اشغالی، یک منطقه عربی و متعلق به خاک سوریه است و فرزندان آن به میهن و هویت سوری خود، متعهد هستند و طرحهای اسرائیل که با هدف آواره کردن ساکنان آن صورت می‌گیرد، به شکست خواهند کشاند و این جوانان تا آزادسازی کامل آن به مبارزه ادامه خواهند داد.

براساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صدد ااحداث ۲ شهرک جدید شامل ۱۲ هزار واحد شهرک نشینی در جولان اشغالی است.
 

نظر شما