شناسهٔ خبر: 51319745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

نباید در چاپ کتاب دچار اسراف و تشریفات شویم

امام جمعه اصفهان گفت: تشریفات در چاپ و کاغذ نوعی اسراف است و باید ضمن حفظ جذابیت و ظرافت در چاپ کتاب، از هدر رفت کاغذ جلوگیری کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: اگر کتاب نبود تمدن بشریت نیز وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در چاپ برخی کتب مانند قرآن بی سلیقگی صورت گرفته است، این بی سلیقگی ها همچون در سایز، وزن و نوع چاپ و کاغذ باعث شده که هیچگاه از آن کتاب استفاده نشود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هرکار و سخن ما باید پشتوانه و مطالب علمی داشته و فلسفه‌ای در آن نهفته باشد.

وی با بیان اینکه نباید در زندگی و کتاب تشریفات ورود کند، با اشاره به کمبود کاغذ در کشور تصریح کرد: تشریفات در چاپ و کاغذ نوعی اسراف است و باید ضمن حفظ جذابیت و ظرافت در چاپ کتاب، از هدر رفت کاغذ جلوگیری کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دین در تمامی موارد ورود کرده و اگر از روش دین خارج شویم خطا کرده ایم؛ گاهی مشاهده می شود که از پوست حیوانات برای جلد کتب استفاده می شود که این خلاف است.

وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان، بیان کرد: مقوله کتاب باید جدی گرفته شود زیرا فرهنگ و دانش و علم مردم در آن نهفته است.

نظر شما