شناسهٔ خبر: 51301589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس اداره منابع طبیعی چالوس:

آتش سوزی «آشیر» در منطقه مرزن آباد چالوس اطفاء شد

موج نیوز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: آتش سوزی در منطقه روستای «آشیر» مرزن آباد چالوس به طور کامل اطفاء شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، هادی بزرگی مازندرانی اظهار داشت: این آتش سوزی ساعت 2 بامداد روز جمعه با تلاش نیروهای منابع طبیعی بسیج و اهالی روستاهای آشیر و پنجک اطفاءشد.

وی عامل انسانی را علت این آتش سوزی دانست و ادامه داد: سطحی معادل یک و نیم هکتار از عرصه جنگلی که برگ های خشک داشت از بین رفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس با اشاره به اینکه نیروهای منابع طبیعی سرگرم اطفاء حریق در منطقه‌ ساتره چالوس بودند ساعت 11 پیش از ظهر پنج شنبه این آتش سوزی گزارش شد که نیروهای مردمی و بسیج برای اطفاء آن وارد عمل شدند.

وی خاطرنشان ساخت: پس از اطفاء آتش سوزی ساتره چالوس با کمک بالگردهای سپاه، نیروهای منابع طبیعی بلافاصله برای اطفاء آتش سوزی به منطقه «آشیر» اعزام شدند.

بزرگی تصریح کرد: علت طولانی شدن اطفاء این آتش سوزی، وزش باد شدید و سوختن سه اصله درخت و تهیه اسب و قاطر برای بردن آب در شب بوده است.

وی بیان داشت: حدود 40 نفر نیروهای مردمی، بسیج و منابع طبیعی در عملیات اطفاء حریق حضور داشتند و علاوه بر این، بخشدار مرزن آباد، رئیس شورای بخش مرزن آباد و فرمانده و اعضای بسیج این گروه را همراهی می کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: طی یکی دو روز گذشته در حوزه منابع طبیعی چالوس دو فقره حریق روی داد که منجر به آسیب به سطح 11.5 هکتار از اراضی جنگلی و از بین بردن پوشش گیاهی شد.

وی از دامداران و شکارچیان خواست به دلیل پایداری وضعیت جوی و خشک بودن سطح جنگل از روشن کردن آتش جداً خودداری کنند.

نظر شما