شناسهٔ خبر: 51294588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس فتای استان زنجان:

سهل‌انگاری در نگه‌داری اطلاعات حساب بانکی منجر به برداشت غیرمجاز شد

الناز آخوندی

رئیس پلیس فتای استان زنجان، از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز خبر داد و گفت: کاربران از قرار دادن کارت بانکی و اطلاعات آن در اختیار افراد غریبه خودداری کرده و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در زنجان، اظهار کرد: در پی وصول شکوائیه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع برای شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی‌، دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، تصریح کرد: شاکی پرونده از آشنایان بود که با سوءاستفاده از اعتماد وی پس از دست‌یابی به اطلاعات حساب بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز در چند مرحله از حساب شاکی می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان در رابطه مهم‌ترین دلیل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، گفت: سهل‌انگاری در حفظ و نگه‌داری اطلاعات حساب بانکی و اعتماد بی‌جا به افراد از مهم‌ترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز است.

آدینه‌لو با اشاره به معرفی متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی، اظهار کرد: به عموم شهروندان توصیه می‌کنم سرویس پیامک حساب بانکی‌شان را فعال کنند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا هرگونه سوء‌استفاده احتمالی، سریعاً از موضوع مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

انتهای پیام

نظر شما