شناسهٔ خبر: 51294218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ خبر از اردکان و میبد

یزد- ایرنا- حرم امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد روز پنجشنبه به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها به دست پرستاران بیمارستان این شهرستان غباروبی شد.

صاحب‌خبر -

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه میبد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با هدف پاسداشت تلاش‌های مضاعف پرستاران از زمان شیوع ویروس کرونا برنامه غباروربی امامزاده سید صدرالدین با دعوت از پرستاران و نیروهای اورژانس ۱۱۵ که کمتر دیده می‌شوند ، اجرا شد.

سید اسدالله امامی افزود: همچنین از همسران و مادران جانباز ۷۰ درصد و اعصاب و روان نیز برای حضور در این برنامه دعوت شد.

همچنین امروز جشن تکلیف دانش آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دوالفقاری شهرستان نیز در امامزاده سید صدرالدین قنبر برگزار شد که کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه میبد برگزاری این برنامه را با هماهنگی انجام شده از طریق مرکز افق امامزاده به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها عنوان کرد.

معاون آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دوالفقاری هم گفت: هر سال برنامه جشن تکلیف برای دانش آموزان پایه هشتم برگزار می‌شود و امسال نیز این برنامه همزمان با فرا رسیدن ولادت حضرت زینب سلام الله علیها با حضور ۶۱ نفر از دانش آموزان در امامزاده سید صدرالدین قنبر گردید.

مصطفی میرزایی افزود: همراه با برگزاری جشن عبادت  جوایزی از سوی افراد مختلف آماده و به دانش آموزان اهدا شد و در زمان برگزاری برنامه نیز دانش‌آموزان با یک سری از مسایل شرعی که باید به رعایت آنها پایبند باشند ، آشنا شدند.

۱۶۰ دانش آموز درپایه های هفتم ، هشتم و نهم دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دوالفقاری مشغول تحصیل هستند ، این مدرسه در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد.

بقعه امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد مدفن ابوعبدالله محمد بن حسن بن محمد بن موسی متوفای ۵۳۳ هجری قمری ، سیدکمال الدین علی حسینی متوفای ۷۰۰ هجری قمری و شمس الدین محمد بن نجم الدین محمود محیابادی، متوفای ۸۵۱ هجری قمری است و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

جمعه ۱۹ آذر سال ۱۴۰۰ مصادف با پنج جمادی‌الاولی سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار است.

***

در مراسمی با حضورامام جمعه اردکان،رییس دانشگاه، معاونین دانشجویی و فرهنگی و اداری و مالی و جمعی از دانشجویان روز دانشجو در دانشگاه اردکان گرامی داشته شد.

به گزارش ایرنا امام جمعه اردکان  شب گذشته در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای دانشجو، حق طلبی را از ویژگی های بارز یک دانشجو عنوان و افزود: ماهیت اصلی روز دانشجو، ایستادگی در برابر زورگویی مستکبران، استکبارستیزی و کوتاه نیامدن در برابر ظلم می باشد.

حجت الاسلام  سید اسماعیل شاکر همچنین یاد و خاطره خیرین دانشگاه اردکان را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد: با عادی شدن شرایط و امکان حضور در دانشگاه، سال های آینده شاهد برگزاری برنامه های پرشکوه برای دانشجویان باشیم.

رییس دانشگاه اردکان هم با تبریک روز دانشجو به دانشجویان، توانایی را در دانایی عنوان و بر اخلاق محوری در کنار فعالیت های آموزش و پژوهشی تأکید کرد.

دکتر فاطمه بهجتی اردکانی همچنین با تبیین ابعاد «شناخت» افزود: دانشجویان باید قوه استدلال، نقد صحیح و صادقانه، قدرت بیان و دفاع از حق، قدرت تصمیم گیری و سایر مهارت های فردی و اجتماعی را در درون خود تقویت کنند.

در این مراسم همچنین دکتر سید ولی الله فاطمی اردکانی بنیانگذار شرکت توسن در سخنرانی خود که به صورت مجازی ارائه کرد در خصوص کسب و کارهای دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و مهارت آموزی در دوران دانشجویی سخنرانی ایراد نمود.

در پایان این مراسم همچنین از تیم مناظره دانشجویی دانشگاه اردکان که در مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره عنوان نائب قهرمانی را کسب نموده بودند تجلیل شد.

این مراسم که با برگزاری مسابقه و اجرای گروه سرود شمیم آسمان اردکان همراه بود، به صورت ترکیبی حضور و مجازی برگزار گردید.

دانشگاه اردکان در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۹۰ نفر عضو هیات علمی دارد، در این واحد دانشگاهی ۴۴ کد رشته تحصیلی دایر است.

مرکز شهرستان ۱۳۰هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما