شناسهٔ خبر: 51293713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فناوری‌های نوین پایش و نظارت بر محیط زیست به‌کار گرفته شود

گروه استان‌ها- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر استفاده از فناوری‌‌های نوین برای رصد، پایش و نظارت بر محیط زیست تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده پرور مهدی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وسعت مناطق حفاظت شده تعداد محیط‌بانان کشور نسبت به میانگین و استانداردهای جهانی بسیار کم است.

وی افزود: باید به سمت و سوی استفاده از فناوری‌ و فناوری‌های نوین برای حفاظت و پایش مناطق حفاظت شده کشورمان حرکت کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده پرور مهدی‌شهر از نظر تجهیزات پایش در فهرست مناطق دارای فناوری‌های نوین قرار دارد و به صورت مرتب در یک اتاق مانیتورینگ این منطقه رصد و پایش می‌شود.

سلاجقه با اشاره به بهره‌مندی استان سمنان از اقلیمی خاص و فوق‌العاده ارزشمند گفت: در مناطق حفاظت شده این استان، حیات‌وحش در کنار محلی‌ها با آرامش زندگی می‌کنند و این نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم این دیار است و لازم است این مناطق برای کشور حفظ شود.

وی عنوان کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان به راحتی وجود متخلفان، شکارچیان و معارضیان در مناطق حفاظت شده استان سمنان را پایش کرد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها در مناطق دیگر کشور هم استفاده کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سمنان، یکی از استان‌هایی است که از ویژگی‌های خاصی در ابعاد محیط‌زیستی برخوردار است.

وی با بیان اینکه از کویرهایی که در این منطقه وجود دارد تا جنگل‌های هیرکانی که واقعاً یک ذخیره غنی است، همه در استان سمنان دیده می‌شود افزود: تمام گونه‌های گیاهی و جانوری در استان سمنان وجود دارد و طبیعت استان سمنان از شرایط کاملاً خشک و بیابانی تا منطقه کاملاً جنگلی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش تسنیم ادای احترام به ساحت شهدای والامقام در آستان مقدس امامزاده علی اشرف (ع) سمنان، دیدار و گفتگو با خانواده شهید جعفری، بررسی موارد زیست محیطی شهرستان میامی و بازدید از منطقه حفاظت شده پرور و دیدار با محیط‌بانان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان سمنان بوده است.

انتهای پیام/363/ح

نظر شما