شناسهٔ خبر: 51287385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان محیط زیست:

محل استقرار صنایع و معادن در استان سمنان به صورت دقیق بررسی شود

سمنان- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه استان سمنان دارای ذخایر ارزشمند محیط زیست به خصوص هیرکانیان است، گفت: منابع آب و محل استقرار صنایع و معادن باید به صورت دقیق بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه صبح پنجشنبه در بدو ورود خود به استان سمنان در آغاز سفر یک روزه به این استان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹ کلانشهر کشور به لحاظ آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارند، ابراز کرد: بالای ۸۰ درصد منابع آلاینده مربوط به وسایل متحرکه نظیر خودرو و فرسودگی آن است.

وی افزود: قانون هوای پاک خودش تکالیف همه دستگاه‌ها در بخش آلاینده‌ها و آلودگی هوا را مشخص کرده و سازمان محیط زیست به عنوان دستگاه حاکمیتی و نظارتی مداوم، وظیفه پایش و اطلاع رسانی را بر عهده دارد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور همچنین گفت: نشست‌های ویژه‌ای را بر این اساس با معاون اول رئیس جمهور برگزار و موضوع آلودگی هوا مطرح شد و ۱۱ دستگاه مسئولیت دارند در این حوزه لذا پیگیر هستیم تا مردانه این بحث حل و فصل شود.

سلاجقه افزود: حمل و نقل عمومی در کلان شهرها مورد تاکید بسیار در کلان شهرها قرار داده شده و سوخت یورو پنج در اختیار خودروها قرار گیرد و موضوع برقی کردن خودروها نیز در دست پیگیری است که خوشبختانه در تهران در حال برنامه‌ریزی قرار دارد امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده تا سال آینده این موضوع بهبود یابد.

وی با بیان اینکه سمنان از جمله استان‌هایی که از ظرفیت‌های خوب محیط زیستی در کشور برخوردار است تمام گونه‌های گیاهی و جانوری از کویر تا جنگل‌های هیرکانی در آن حضور دارند لذا حفاظت از این عرصه وسیع مدیریت خاصی را می‌طلبند، تاکید کرد: استقرار صنایع و معادنی که در این مجموعه‌ها قرار دارند و همچنین منابع آب موجود، باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد تنوع زیستی و جانوری منطقه بسیار حائز اهمیت است و به لحاظ این تنوع فوق‌العاده بسیار ارزشمند است.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: مناطق حفاظت شده تقریباً یک چهارم مساحت استان سمنان و یک ششم تا یک هشتم مساحت کشور را به خود اختصاص داده است مناطقی نظیر زیست کره خار توران در سطح دنیا بی نظیر است و این مهم می‌طلبد تا در بعد ملی نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

نظر شما