شناسهٔ خبر: 51284616 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــــار

صاحب‌خبر -
مخبر: بستر‌های تزریق دوز سوم و چهارم واکسن کرونا فراهم است

معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته تخصصی کرونا تأکید کرد: بستر‌های لازم برای تزریق دوز سوم و چهارم واکسن کرونا در کشور فراهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور؛ محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از آمار واکسیناسیون در کشور‌های مختلف، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست مستندات علمی و بررسی‌های انجام شده در کمیته‌های تخصصی در خصوص واکسیناسیون را در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.معاون اول رئیس جمهور همچنین به وضعیت موجودی واکسن کرونا در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امروز نگرانی و کمبودی در زمینه تأمین واکسن وجود ندارد و بستر‌های لازم برای تزریق واکسن دوز سوم و چهارم فراهم است.
در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دفتر رئیس جمهور حضور داشتند، دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی از آخرین میزان فوتی‌های ناشی از کرونا و تعداد مبتلایان ارائه کرد و به تشریح آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهر‌های کشور پرداخت.بر‌اساس گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق واکسن در کشور از ۱۰۹ میلیون دوز عبور کرده و تا کنون ۸۶ درصد از جمعیت دوز اول را دریافت کرده و برای ۷۲ درصد نیز دوز دوم تزریق شده است. دراین جلسه گزارشی نیز در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان ارائه و اعلام شد امکان رصد وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان به صورت روزانه در مدرسه قابل انجام است.در ادامه این نشست برخی پیشنهادهای وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهادها که شامل تصویب برنامه یک‌ساله مقابله با کرونا، کاهش مراکز تجمیعی واکسیناسیون و موضوع مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا بود، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی و تصمیم‌گیری نهایی قرار گیرد.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد
نگران افزایش کرونا در مدارس هستیم

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در زمینه واکسیناسیون دانش‌آموزان نظرات تخصصی خود را اعلام می‌کند، اما در نهایت، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد.
به‌ گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در حاشیه بازدید از مجموعه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا در قالب اجرای طرح مدیریت هوشمند، از ورود دانش‌آموزان واکسن نزده به  کلاس ها جلوگیری می‌شود یا خیر، افزود: نگران بازگشایی مدارس هستیم ؛زمانی که تجمع ایجاد می‌شود شیوع بیماری کرونا بیشتر می‌شود. به همین علت دانش‌آموزانی که واکسن نزده اند می‌توانند به‌صورت غیر حضوری از کلاس‌ها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزی واکسن نزده باشد، احتمال دارد به بیماری کرونا آلوده شود و می‌تواند این بیماری را به بقیه دانش‌آموزان منتقل کند.عین‌اللهی گفت: راه حل دیگر این است که دانش‌آموزانی که واکسن نزده اند تست پی‌سی‌آر منفی ارائه کنند.
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی افزود: در این زمینه از نظرات وزارت آموزش و پرورش هم استفاده می‌کنیم ،اما در نهایت تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.عین‌اللهی اضافه کرد: وزارت بهداشت، نه فقط مدارس، بلکه نگران هر نوع تجمع است.

 ارائه کارت واکسن کرونا از اول دی برای اعزام به خدمت الزامی است

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: مشمولان اعزام به‌خدمت از اول دی ماه ملزم به ارائه کارت واکسن کرونا به مراکز آموزش رزم مقدماتی نیروهای مسلح هستند.
به‌ گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: مشمولانی که از یکم دی ماه به بعد به خدمت اعزام می‌شوند، باید برای تزریق دو نوبت واکسن کرونا اقدام کنند، در غیر این صورت در یگان‌های آموزشی پذیرش نمی‌شوند.لازم به ذکراست؛ مشمولانی که دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، باید به سامانه سلامت مراجعه و گزینه دریافت کارت واکسن را انتخاب کرده و در نهایت کارت واکسن بارکد دار را پرینت بگیرند.
در ادامه این اطلاعیه  عنوان شده : مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

وضعیت قرمز ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران

کیفیت هوای تهران دیروز اگرچه در صبح با شاخص 131 برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار داشت، اما بتدریج بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شد تا جایی که کیفیت هوا در 15 ایستگاه در شرایط قرمز قرار گرفت. منطقه 19 دیروز هم با شاخص 172 آلوده‌ترین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران اعلام شد.
سازمان هواشناسی در این شرایط از شهروندان خواست تا از ترددهای غیرضروری در مناطق پرتردد (بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری) و فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند. توصیه دیگر سازمان هواشناسی مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها بود. ‌

۹۰ فوتی و ۳۳۰۸ ابتلای جدید کرونا در کشور

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۴۴۶ نفر رسید. بنابراین گزارش از روز سه‌شنبه تا دیروز ۱۷ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۳۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۳۴ نفر از آنها بستری شدند.
بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۴۴ نفر رسید. متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۴۴۶ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۶۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سه هزار و ۱۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما