شناسهٔ خبر: 51270656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح آموزش رایگان هنر در ۵ شهر خراسان جنوبی اجرا می‌شود

زهرا حمیدی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دوره‌های آموزش رایگان رشته‌های هنری از ابتدای دی ماه در شهرهای بیرجند، درمیان، نهبندان، قاین و طبس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید علی زمزم، امروز چهارشنبه ۱۷ آذر به رسانه‌های گروهی بیان کرد: ۳ هزار و هفت نفر از استان خراسان جنوبی در دوره‌های آموزش رایگان رشته‌های هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی، ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این دوره‌ها در راستای شعار تحول و عدالت‌محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۱ استان کشور برگزار می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام در ۱۵ آذر ماه، ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر از سراسر کشور برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند.

وی اظهار داشت: از ۳ هزار و هفت هم‌استانی شرکت کننده در دوره‌های آموزش رایگان هنر، ۲ هزار و ۸۲ نفر خانم و ۹۲۵ نفر آقا هستند و این دوره‌ها از ابتدای دی ماه به‌صورت حضوری در شهرهای بیرجند، درمیان، نهبندان، قاین و طبس برگزار می‌شود.

زمزم گفت: در بیرجند دوره‌های لعاب‌کاری و تزیین روی سفال و هنرهای دستی در خانه، درمیان دوره مربی‌گری کودک، طبس دوره‌های طراحی مد و لباس و نوازندگی ساز ایرانی، نهبندان دوره‌های بازیگری و سفالگری و در قاین دوره خط تحریری برگزار خواهد شد؛ همچنین برای تمامی شرکت‌کنندگان در پایان گواهی شرکت در دوره صادر خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما