شناسهٔ خبر: 51262893 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛

دیدار تشریفاتی یاران آزمون با چلسی/ بارسا با ژاوی در اندیشه انتقام از بایرن مونیخ

مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) با برگزاری ۸ دیدار به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،در چارچوب هفته ششم و آخر مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهار شنبه) در گروه‌های پنجم تا هشتم ۸ دیدار برگزار خواهد شد و به این ترتیب با مشخص شدن تمام ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی پرونده مرحله گروهی رقابت‌های فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بسته می‌شود.

مسابقات امشب از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه با برگزاری دو دیدار همزمان آغاز می‌شود و در ادامه از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه ۶ دیدار دیگر نیز انجام خواهند شد که در مهمترین بازی‌ها بارسلونا در خانه میلان به میدان می‌رود، یاران سردار آزمون در زنیت سن پترزبورگ میزبان چلسی خواهند بود.

گروه E
از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از گروه E تیم فوتبال بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانتس آره نا میزبان تیم بارسلونا خواهد بود.دیدار رفت دو تیم در هفته اول در ورزشگاه نیوکمپ با پیروزی ۳-صفر باواریایی‌ها به پایان رسید و حالا کاتالان‌ها با ژاوی هرناندز در اندیشه انتقام خواهد بود. در دیگر بازی همزمان این گروه بنفیکا میزبان دیناموکیف خواهد بود.

در این گروه بایرن مونیخ با ۱۵ امتیاز از ۵ بازی در صدر جدول قرار دارد و بارسلونا با ۷ امتیاز در تعقیب این تیم است. بنفیکا با ۵ و دیناموکیف هم با یک امتیاز به ترتیب در رتبه سوم و چهارم هستند.

  • بایرن به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده است.
  • اگر بارسلونا برابر بایرن پیروز شود یا بنفیکا دینامو را نبرد، بارسا به دور حذفی خواهد رفت.
  • اگر بنفیکا پیروز شود و بارسلونا پیروز نشود، تیم پرتغالی به یک هشتم نهایی صعود می‌کند..

گروه F
در این گروه هم از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه ۲ دیدار به طور همزمان برگزار خواهد شد تیم فوتبال منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد مقابل یانگ بویز به میدان خواهد رفت و آتالانتا میزبان تیم ویارئال خواهد بود.

در این گروه منچستریونایتد با ۱۰ امتیاز از ۵ بازی در صدر جدول قرار دارد و ویارئال با ۷ امتیاز تیم دوم گروه است. آتالانتا با ۶ و یانگ بویز هم با ۴ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم هستند.

  • منچستریونایتد به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته است.
  • ویارئال در صورت شکست نخوردن برابر آتالانتا به مرحله یک هشتم نهایی خواهد رفت. آن‌ها در صورت شکست سوم خواهند شد.
  • آتالانتا در صورت پیروزی برابر ویارئال صعود خواهد کرد. آن‌ها اگر مساوی کنند سوم می‌شوند.
  • یانگ بویز تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند یکی از دو تیم برتر بشود. آن‌ها در صورت پیروزی برابر من یونایتد و شکست آتالانتا مقابل ویارئال سوم خواهند شد و می‌توانند به لیگ اروپا راه پیدا کنند.

گروه G

در این گروه هم از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه ۲ دیدار به طور همزمان برگزار خواهد شد که طی آن‌ها تیم فوتبال وولفسبورگ در ورزشگاه فولکس واگن مقابل لیل فرانسه به میدان خواهد رفت و سالزبورگ اتریش میزبان تیم سویا خواهد بود.

در این گروه لیل فرانسه با ۸ امتیاز از ۵ بازی در صدر جدول قرار دارد و سالزبورگ با ۷ امتیاز تیم دوم گروه است. سویا با ۶ و وولفسبورگ هم با ۵ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم هستند.

  •   لیل در صورت نباختن به وولفسبورگ به دور حذفی راه خواهد یافت. اگر لیل برنده شود و یا اگر مساوی کند و سالزبورگ برابر سویا برنده نشود، لیل تیم اول گروه می‌شود.
  •  سالزبورگ در صورت شکست نخوردن برابر سویا به دور حذفی خواهد رفت. اگر سالزبورگ برنده شود و لیل بازی خود را نبرد، تیم اتریشی صدرنشین گروه خواهد شد.
  •  سویا در صورت پیروزی برابر سالزبورگ به یک هشتم نهایی خواهد رفت. اگر سویا امشب برنده شود و لیل ببازد، تیم اسپانیایی تیم اول خواهد شد.
  •   وولفسبورگ در صورت پیروزی به جمع ۱۶ تیم برتر خواهد رسید. در صورت پیروزی وولفسبورگ و مساوی شدن بازی دیگر، آلمان‌ها تیم اول می‌شوند.

گروه H

 مسابقات شب آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه با برگزاری بازی‌های این گروه آغاز خواهد شد. یاران سردار آزمون در زنیت سن پترزبورگ در خانه مقابل چلسی به میدان خواهند رفت و در دیگر بازی همزمان یوونتوس پذیرای تیم مالمو سوئد خواهد بود.

تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه پیش از این مشخص شده است. در این گروه چلسی و یوونتوس با کسب امتیاز‌های لازم به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته اند. تیم زنیت که سردار آزمون را در اختیار دارد در بازی‌های گذشته نتوانست امتیاز‌های کافی را برای صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان به دست آورد، اما با شرایط موجود تیم سوم گروه خواهد شد و به مرحله حذفی لیگ اروپا راه خواهد یافت.

در این گروه چلسی و یوونتوس هر دو با ۱۲ امتیاز از ۵ بازی به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. زنیت با ۶ و مالمو هم با یک امتیاز به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم هستند.

  • چلسی در صورت پیروزی برابر زنیت صدرنشین خواهد شد. اگر چلسی با زنیت مساوی کند و یوونتوس برابر مالمو پیروز نشود یا شکست بخورد، آبی‌های لندن اول خواهند شد.
  • اگر یوونتوس برابر مالمو برنده شود و چلسی پیروز نشود، یا اگر یوونتوس مساوی کند و چلسی ببازد، تورینی‌ها تیم اول گروه خواهند شد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما