شناسهٔ خبر: 51254228 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بزرگداشت "معلم اخلاق" با شاگردانی که پیرمرد شده‌اند

مرتضی یعقوبی

مراسم بزرگداشت مرحوم پرویز دهداری، ملقب به معلم اخلاق با حضور پیشکسوتان فوتبال و شاگردان سابق این مربی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت مرحوم پرویز دهداری امروز (سه شنبه ۱۶ آذر) از ساعت ۱۴ با حضور جمعی از پیشکسوتان فوتبال و شاگردان این مربی فقید و «معلم اخلاق» برگزار شد. رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال، حمید علی‌دوستی، جواد زرینچه، محسن عاشوری، مهدی دادرس، محمود شیعی، مرتضی فنونی‌زاده، بیژن طاهری، نصرالله عبداللهی، مرتضی کرمانی مقدم، مجید نامجومطلق، سیدمهدی سیدصالحی، حسین شمس و مهدی مناجاتی از جمله حاضران در مراسم بودند.

در حاشیه این مراسم مستند "پرویزخان" به نمایش گذاشته شد که گزارشی کوتاه از زندگی این سرمربی سابق تیم ملی ایران، پرسپولیس، هما و … است.

در این مستند، به ماجرای استعفای ۱۴ ملی‌پوش از تیم ملی در هنگام برگزاری بازی های آسیایی ۱۹۸۶ و روی کار آمدن بازیکنان نه چندان سرشناس در آن مقطع مانند احمدرضا عابدزاده نیز پرداخته شده است.

در این مراسم از رضا صالحی امیری به علت توجه ویژه به پیشکسوتان تجلیل شد. همچنین هدیه ویژه صالحی امیری به نمایندگی از خانواده دهداری به محمد توانایی، از شاگردان این مربی فقید تقدیم شد.

صالحی امیری در این مراسم گفت: به تک تک شما انسان های با اخلاق، با معرفت و با مرام سلام دارم. دهداری عزیز بهانه ای شد که بزرگان فوتبال ایران زمین کنار همدیگر قرار بگیرند. ما هم همراه نصرالله سجادی و عزیزی خادم و همه علاقه مندان آمدیم تا نسبت به شما ابراز ارادت، اخلاق و معرفت کنیم. قدر شما را می‌دانیم.

وی ادامه داد: باز هم تکرار می کنم، اگر امروز درخت فوتبال سبز است و در همه این سرزمین می درخشد و میلیون‌ها جوان با عشق و علاقه خاص خود فوتبال را دنبال می کنند، به خاطر ریشه های بزرگان فوتبال زمین است که یک نمونه آن دهداری و صدها نمونه دیگر در این سالن و در فوتبال هستند. ما بزرگان خودمان را فراموش کردیم و آن‌ها را به انزوا فرستادیم.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: کارنامه ما در تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان قابل دفاع نیست. ان شاء الله در آینده نزدیک تالار مشاهیر فوتبال ایران را در موزه ملی ورزش ایران رونمایی خواهیم کرد و در راس آن رونمایی از تندیس دهداری بزرگ خواهد بود. به جهانیان خواهیم گفت که فوتبال ایران تاریخ و تبار و ریشه دارد. ما از شخص تجلیل نمی کنیم بلکه از شخصیت تجلیل می کنیم. شخصیت یعنی انسان های با مرامی که می توانند الگوی نسل جدید باشند.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: امروز از دهداری تجلیل نمی کنیم بلکه از انسان های با فضیلت و اخلاق مداری که پرچم دار فوتبال ایرن بوده اند تجلیل می کنیم چرا که صدها دهداری تولید شده است.

وی ادامه داد: از زبان آقای سجادی بیان می کنم که با این مرحوم همکاری داشت. انسان بودن ارزشمند است. در روزگاری هستیم که بداخلاقی و نامردمی زیاد شده است. هر میزان این مراسم را هر روز و هر ماه در جغرافیای ایران برگزار کنیم، کم است. نسل جدید به شما بزرگان و دهداری ها نیاز دارد. می‌خواهیم به دانش آموزان، دانشجویان، دختران و زنان این سرزمین پیامی را منتقل کنیم که فوتبال فقط دیدن چند صحنه در زمین نیست. کسی که قهرمان فوتبال است باید قهرمان اخلاق هم باشد.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: فوتبال در میان ۵۰ فدراسیون، سردمدار تولید نشاط ملی است. شما نشاط غیرت و غرور را به خانه ها می برید و از این منظر معتقد بوده هستم که فوتبال در حد اعلای خود باید تقویت شود. رییس جمهور بداند اگر می‌خواهد لبخند بر لبان مردم نقش ببندد باید فوتبال و رشته های ورزشی تقویت شود. ما خجالت می کشیم که پیشکسوت و بزرگی که روزی لبخند بر ببان مردم نشانده، دغدغه معیشت و مسکن داشته باشد؟

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم از شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال برای میزبانی این مراسم تجلیل شد.

همچنین از خانواده جمعی از درگذشتگان جامعه فوتبال از جمله حمید جاسیمان و سایر بزرگان فوتبال تجلیل شد.

در این مراسم از همکاران و شاگردان مرحوم پرویز دهداری از جمله رضا وطن‌خواه، مهدی مناجاتی، حسین فرکی، حمید علی‌دوستی، محمدرضا پهلوان، مجید نامجو مطلق، مرتضی کرمانی‌مقدم، مرتضی فنونی‌زاده، بیژن طاهری، علی پازوکی و … نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما