شناسهٔ خبر: 51226929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحقق کشاورزی پایدار در زنجان با اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری، که به طور عمده در راستای تکمیل زیرساختها و افزایش بهره وری است، موجب تحقق کشاورزی پایدار در این استان می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد تاراسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزی پایدار این امکان را فراهم می‎ کند تا بتوانیم غذاهای سالم تولید کنیم بدون آنکه توانایی نسل‌های آینده را برای تولید غذا به خطر بیندازیم. کلید کشاورزی پایدار یافتن تعادل صحیح بین نیاز به تولید غذا و حفظ اکوسیستم‌های محیطی است.

وی خاطرنشان کرد: احداث سدها و بندهای معیشتی، طرحهای مقابله با آفات و بیماری های گیاهی، افزایش اعتبار صندوق اعتبار توسعه کشاورزی، توسعه سامانه های نوین آبیاری از جمله مواردی بود که در سفر رییس جمهوری به این استان مورد بررسی قرار گرفت. 

تاراسی با بیان اینکه در این سفر برای احداث ۱۰سد معیشتی در استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، گفت: سعی خواهیم کرد تا سال آینده بخشی از این طرح ها را عملیاتی کرده و به انتها برسانیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه کشاورزی برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر رییس جمهوری در شهرستان خدابنده حضور یافت و از طرح های متعدد عمرانی و کشاورزی بازید کرد. 

به گفته وزیر جهاد کشاورزی اگر استان زنجان به مرکزیت شهر زنجان دایره ۳۵۰ کیلومتری ترسیم شود، ۴۵ درصد جمعیت ایران در این شعاع قرار می گیرند که از نظر پدافند غیرعامل، مرکزی برای تامین کالاهای اساسی برای این میزان از جمعیت کشور و لجستیک تامین مواد غذایی و نهاده های دامی است.

کمبود گلخانه در استان از جمله کاستی هایی بود که در این سفر به آن توجه جدی شد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در زمان حاضر این استان فقط۳۰ هکتار گلخانه دارد در حالی که سطح گلخانه ها باید در  استان به  ۶۰۰ هکتار باید برسد. 

تاراسی افزود: در سفر رییس جمهوری به استان زنجان قرار شد برای توسعه این  پروژه های کشت گلخانه ای نیز  تسهیلات مناسب اختصاص داده شود تا سرمایه گذاران به ایجاد گلخانه ها هدایت شوند.

به گزارش ایرنا به گفته در سفر رییس جمهوری نزدیک ۹۰ توافق برای اجرای طرح ها در استان انجام شد. 

 برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که طی امسال تا سال ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است علاوه براین اعتبار چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای پیشبرد طرح های سرمایه گذاری استان به تصویب رسید که انشاالله طرح های سرمایه گذاری طی ۲ سال آینده با بهره گیری از این تسهیلات توسعه پیدا کنند و به پایان برسند.

نظر شما