شناسهٔ خبر: 51223364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر کشور:

فاصله بین مردم و مسئولان، خطای راهبردی است

وزیر کشور مردم را بستر حرکت به سمت توسعه و پیشرفت نام برد و گفت: باید بستر حضور مردم در همه عرصه ها طوری فراهم شود که بین مردم و مسئولان فاصله نباشد که اگر چنین شود خطای راهبردی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «احمد وحیدی» امروز دوشنبه (پانزدهم آذرماه) در مراسم تکریم «محمدعلی شجاعی» استاندار پیشین و معارفه «محمدرضا حسین نژاد» به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی گفت: امروز شناخت مردم ایران از وضعیت محیط ملی، منطقه ای و جهانی کم نظیر و بی نظیر است که این به واسطه احساس مسئولیت آنان نسبت به مباحث جهانی است که این نشان دهنده رشد و بالندگی سرمایه انسانی نظام جمهوری اسلامی است.

 

وزیر کشور با بیان اینکه رشد سرمایه انسانی یکی از معیارهای مهم جامعه اسلامی به شمار می رود، اظهارکرد: هر مکتبی برای رشد جامعه، مبانی از جمله توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را مدنظر دارد اما اسلام، سرمایه انسانی را نقطه رشد و تحول می داند.

 

وی با اشاره به اینکه رشد جامعه اسلامی در گام های مختلف انقلاب از جمله گام دوم انقلاب بسیار مورد توجه واقع شده است، افزود: در گام دوم انقلاب و در مسیر حرکت به سمت جلو، انسان های فرهیخته، آگاه و با احساس مسئولیت در سطوح مختلف، نقطه کلیدی برای حرکت است.

 

وحیدی تصریح کرد: وقتی احساس مسئولیت داشته باشیم می دانیم که مسائل و مشکلات استان به دست تک تک مردم حل می شود و آن وقت است که با همفکری و هم افزایی و احساس مسئولیت عمومی، می توان امید به حل مشکلات در عرصه های مختلف داشت همانگونه که در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی این روحیه بود و کسی خود را خارج از این دایره حس نمی کرد.

 

وزیر کشور با طرح این سوال که الگوی مشارکت مردم در توسعه استان چیست؟ بیان کرد: البته که این الگو با توجه به فرهنگ ها و اقتضائات متفاوت است اما الگوی به میدان آوردن مردم خیلی مهم است و باید هر استانی بر اساس مقتضیات خاص خود، الگوی مشارکت مردم برای نقش آفرینی در همه عرصه ها را طراحی و اجرایی کند.

 

وی با اشاره به شعار «دولت مردمی» دولت سیزدهم بیان کرد: دولت مردمی یعنی باید بستر حضور مردم در همه عرصه ها طوری فراهم شود که بین مردم و مسئولان فاصله نباشد و اینگونه نشود که بروکراسی اداری همه کارها را به عهده دولت واگذار کند که اگر چنین شود خطای راهبردی است.

 

وحیدی، مردم را بستر حرکت به سمت توسعه و پیشرفت نام برد و با اشاره به انتقادات وارده به دولت های گذشته گفت: در دولت های گذشته نوع نگاه به مردم اینگونه نبود در صورتی که اگر دولت مردمی باشد، دولت قوی خواهیم داشت و مردم محور بودن به عنوان یکی از مبنای دولت قوی به شمار می رود.

 

وزیر کشور با اشاره به کمبودهای استان اما به ظرفیت های آن از جمله تنوع فرهنگ ها، کشاورزی، گردشگری و دامداری هم گریزی زد و گفت: دولت سیزدهم وظیفه خود می داند که با تمام ظرفیت، تک تک مسائل جزئی و کلی را حل کند.

 

وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی در سفر به خراسان شمالی (مهر سال۹۱) هم اشاره کرد و با مهم خواندن سبک زندگی اسلامی ایرانی افزود: گاهی اگر به همین مسائل توجه نشود، آسیب اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

 

وحیدی در خاتمه دستور کار دولت سیزدهم را حرکت به سمت جلو مبتنی بر سرمایه انسانی رشد یافته در بستر برنامه پیشرفت و توسعه با محوریت حرکت همه جانبه  و مردم محور در همه امور دانست.

 

«محمدرضا حسین نژاد» که در جلسه چهارشنبه دهم آذر ماه هیات وزیران به عنوان یازدهمین استاندار خراسان شمالی رای اعتماد گرفت، امروز با حضور وزیر کشور در بجنورد معارفه و از «محمدعلی شجاعی» که سه سال و سه روز این مسئولیت را بر عهده داشت، تکریم شد.

 

 

پایان پیام/71

نظر شما