شناسهٔ خبر: 51220616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرکز پایش کیفیت محصولات باغی و کشاورزی البرز راه اندازی شود

استاندار البرز گفت:در خصوص بررسی کیفیت محصولات باغی و کشاورزی استان باید در مکانی مرکز پایش کیفیت محصولات کشاورزی راه اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز گفت: وضعیت بازار در البرز به ثبات رسیده درصدد نیل به شرایط مطلوب هستیم درصدد توسعه کشت گلخانه‌ای و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در البرز هستیم در خصوص بررسی کیفیت محصولات باغی و کشاورزی استان باید در مکانی همچون میدان مرکزی میوه و تره بار مرکز پایش کیفیت محصولات کشاورزی راه اندازی شود.

استاندار البرز افزود: باید تدابیری اتخاذ شود و با رصد جدی بازار هماهنگی‌هایی ایجاد کنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

عبداللهی گفت: از وزارت جهاد و مجموعه مسئولان ملی انتظار عنایت ویژه به البرز را داریم چراکه این استان به دلیل شرایط جغرافیایی و اجتماعی در حوزه بازار مستعد چالش است.

او با بیان این که تنها ۱۰ درصد از نیاز بازار البرز در خصوص مرغ در استان تامین می‌شود، افزود: از وزیر جهاد درخواست می‌شود به این منظور تمهیدات و تسهیلات لازم را فراهم کنند تا با جذب سرمایه گذار در البرز به خودکفایی در تولید مرغ برسیم.

عبداللهی افزود: در شرایط فعلی نیز انتظار می‌رود برای حمایت از کشتارگاه ها، مرغ‌هایی که از سایر استان‌ها به البرز می‌رسد به صورت زنده باشد.

استاندار البرز گفت: البرز در حوزه توسعه کشت گلخانه‌ای در حوزه گل و گیاه و صیفی جات بستر لازم را دارد و می‌تواند در این رابطه شاخص باشد از این رو از وزارت محترم جهاد انتظار می‌رود به منظور راه اندازی شهرک‌های گلخانه ای، مساعدت لازم را با البرز داشته باشد.

عبداللهی افزود: فرودگاه پیام ظرفیت بسیار خوبی جهت توسعه صادرات به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی برای البرز و استان‌های همجوار است از این رو انتظار می‌رود رایزنی لازم برای اختصاص سوخت یارانه‌ای برای هواپیما‌های باری انجام شودک.

او گفت: البرز دارای سیلو‌های ذخیره بسیار خوبی است، ولی از تمام ظرفیت آن‌ها بهره برداری نمی‌شود.

استاندار البرز افزود: در خصوص تامین خوراک دام سنگین مشکلاتی از گذشته باقی مانده که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

عبداللهی گفت: در استان نیز باید مسئولان مربوطه برای جلوگیری از احتکار کالا با استفاده از سیستم‌های هوشمند و نرم افزار‌های روز دنیا به رصد و نظارت بپردازند.

او افزود: ضرورت دارد در استان غرفه‌های ثابت و موقت عرضه میوه و تره بار و محصولات پروتئینی بویژه در ایام خاص سال همچون شب عید و ماه مبارک رمضان ایجاد شود.

استاندار البرز گفت: در خصوص بررسی کیفیت محصولات باغی و کشاورزی استان نیز باید در مکانی همچون میدان مرکزی میوه و تره بار مرکز پایش کیفیت محصولات کشاورزی راه اندازی شود.

انتهای پیام/خ

برچسب‌ها:

نظر شما