شناسهٔ خبر: 51219712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راهپیمایی "رقص پرچم" در اراضی اشغالی/حماس: راهپمایی‌ها هویت عربی فلسطین را تغییر نمی‌دهد

رویا معصومی

دهها تن از شهرک نشینان صهیونیستی در قالب راهپیمایی پرچم ها علیه ساکنان فلسطینی شهر لد داخل اراضی اشغالی دست به راهپیمایی تحریک آمیز زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت معا، شاهدان گفتند، دهها شهرنشین تندرو با در دست داشتن پرچم رژیم صهیونیستی و به دعوت سازمان های شهرک سازی در خیابان‌های شهر "اللد" راهپیمایی کردند. آنها شعارهایی علیه اعراب سر دادند.

طبق اعلام شبکه تلویزیونی کان، ایتمار بن غفیر، عضو تندروی کنست هم در این تظاهرات حضور داشت.

وی در این تظاهرات گفت: "پس از تهدیدها در قدس، حماس امروز ما را در اللد و الرمله تهدید می کند. به آنها می‌گوییم از تهدیداتشان نمی‌ترسیم. هرکسی را که پرچم اسرائیل ناراحت می کند از اینجا برود."

شاهدان گفتند، اهالی فلسطینی شهر اللد با احتمال هرگونه یورش یا حمله تظاهرکنندگان به اماکن عبادتی در مناطق مختلف شهر تجمع کردند.

اما جنبش حماس در واکنش به راهپیمایی پرچم‌ها، آن را اقدامی "نژادپرستانه و تهاجمی" علیه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین دانست.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، این تظاهرات و حمل پرچم رژیم صهیونیستی نمی‌تواند هویت عربی فلسطینی این سرزمین و تعلق آن به صاحبان حقیقی خود را تغییر دهد.

وی افزود، این راهپیمایی‌ها تلاش شهرک نشینان استعمارگر در واکنش به موضع ملی اصیل ملت فلسطین در داخل اراضی ۴۸ است که در نبرد شمشیر قدس از مساله عادلانه فلسطین حمایت کرد. این تلاش ها موجب خواهد شد ملت فلسطین در رویارویی با رژیم صهیونیستی متحد شوند.

قاسم از فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی سال ۴۸ خواست، به پشتیبانی از قدس، دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی و حفظ هویت عربی فلسطینی آنها ادامه دهند.

در ماه مه و در پی حملات وحشیانه پلیس و شهرک نشینان صهیونیستی در قدس بخصوص منطقه باب العامود، مسجدالاقصی و اطراف آن و محله الشیخ جراح بسیاری از شهرهای داخل اراضی ۴۸ مثل لد، عکا و یافا صحنه درگیری های خونین میان دو طرف بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما