شناسهٔ خبر: 51218337 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان:

حدود ۴ هزار تن سهمیه برنج به خراسان رضوی اختصاص یافت

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در آذر ماه امسال حدود ۴ هزار تن سهمیه برنج به خراسان رضوی اختصاص یافته که از این میزان ۸۰۰ تن برنج پاکستانی، هندی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری مقدم معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در آذر ماه امسال حدود ۴ هزار تن سهمیه برنج به خراسان رضوی اختصاص یافته که از این میزان ۸۰۰ تن برنج پاکستانی، هندی است؛ این میزان برنج از طریق ستاد تنظیم بازار توزیع شده و باقی مانده این سهیمه از طریق فروشگاه‌های بزرگ جذب و به بازار عرضه می‌شود. در جلسه گذشته ستاد تنظیم بازار استان ۸۰۰ تن برنج تنظیم بازار با اولویت توزیع میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به استان تعلق گرفت که در صورت عدم جذب مازاد آن بر اساس تصمیمات بعدی ستاد تنظیم بازار، این برنج در اختیار سایر شبکه‌ها قرار خواهد گرفت. در سال جاری حدود ۱۶ هزار و ۷۵۰ تن برنج تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

وی در خصوص توزیع سایر کالا‌های اساسی در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر روغن خانوار، صنف و صنعت از طریق انجمن کارخانجات روغن نباتی کشور به میزان کافی در استان توزیع می‌شود. در بخش خانوار توزیع روغن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه صنفی صورت می‌گیرد. در هشت ماه اخیر حدود ۳۲ هزار و ۱۰۰ تن روغن تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از شهریور ماه امسال شکر خانوار، صنف و صنعت از طریق کارخانجات داخل و خارج استان تامین می‌شود. در هشت ماه اخیر حدود ۸۷۰۰ تن قند و شکر تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

غفوری مقدم گفت: در کنار کارگروه تنظیم بازار استان، قرارگاه امنیت غذایی با مسئولیت استانداری نیز تشکیل شده است. تا هفته گذشته توزیع مرغ منجمد در استان صورت گرفت، اما با افزایش عرضه مرغ گرم زیر قیمت مصوب ۳۱ هزار تومان، توزیع مرغ منجمد متوقف شده و در صورت نیاز مجددا توزیع آن در استان آغاز خواهد شد. در سال جاری حدود ۳۷۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

وی گفت: براساس اعلام شرکت پشتیبانی امور دام و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا ۲۰۰ تن گوشت منجمد در سطح استان توزیع شود و در صورت لزوم با توجه به ظرفیت ذخیره شرکت پشتیبانی امور دام توزیع گوشت منجمد ادامه پیدا خواهد کرد. در سال جاری ۴۲۰ تن گوشت در استان توزیع شده است.

 

انتهای پیام//م.ج

نظر شما