شناسهٔ خبر: 51216467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری :

هزینه‌ عمرانی شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به توجه خاص دولت به اعتبارات عمرانی شهرداری ها ، گفت: بودجه شهرداری لنده از محل اعتبارات ویژه استانی برای محرومیت زدایی به یکصد میلیارد ریال تا پایان سال افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عیسی شهامت شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری لنده با تاکید بر اینکه نیاز است شهرداری ها اعتبار طرح های عمرانی را در همین حوزه هزینه کنند، اظهارداشت: در سال جاری کل بودجه شهرداری لنده ۸۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

شهامت تصریح کرد: همچنین بنیاد علوی برای توسعه و تجهیز فضای سبز و مبلمان شهری لنده ۱۵۰ میلیارد ریال تعهد  اجرایی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری لنده مورد توجه استانداری است، افزود:  یک دستگاه خودرو حمل زباله به ناوگان شهرداری لنده در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.

طرح محرومیت زدایی از لنده در کهگیلویه و بویراحمد به همت بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان  از آذر ماه سال ۹۸ وارد فاز اجرایی شد.

بیش از ۵۰ طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه بویراحمد به مشاور و مسئولان طرح محرومیت زدایی لنده برای اجرا ارائه شده است.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده در ۱۲۷ شاخص در حال اجراست.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان‌های ۹ گانه کهگیلویه و بویراحمد است.

لنده با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.

شهرستان لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود.

نظر شما