شناسهٔ خبر: 51182929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد ؛

پیش بینی ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان زنجان

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پیش بینی می شود ۷۱ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در استان زنجان ساخته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش ظهر شنبه در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، گفت: اولین جلسه رسمی شورای مسکن بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن در استان تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در این راستا بلافاصله به وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارتخانه‌ها که در این قانون مکلف هستند وظایفی بر عهده دارند ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تولید مسکن شامل تمام شهرها، روستاها، بخش خصوصی، تعاونی و دولتی و بنیاد مسکن و تمام بخش‌ها را شامل می‌شود.

بیات منش تاکید کرد: شورای مسکن مسئولیت مدیریت و جلو بردن این قانون را دارد و در این قانون تامین زمین بر عهده راه و شهرسازی است و در بخش خصوصی بر عهده مردم که از خود مالکی استفاده خواهد شد.

وی تعداد واحدهای مسکونی پیش بینی شده در جهش تولید مسکن در استان زنجان طی چهار سال را ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد اعلام کرد و گفت: ۲۰ هزار واحد از این تعداد سالانه شامل ۵ هزار واحد برای مسکن روستایی است و ساخت ۵۱ هزار واحد بر عهده راه و شهرسازی گذاشته شده که از این تعداد هم سه هزار واحد مسکن استیجاری است و در این راستا راه و شهرسازی بدون متقاضی مسکن را ساخته و به صورت استیجاری ۵ ساله به افرادی که واجد شرایط هستند اجاره به شرط تملیک واگذار می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای ۲۱ هزار واحد مسکونی زمین تامین زمین شده است، گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۳۲ هزار و ۷۷۳ نفر بود که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۲ متقاضی تایید نهایی شدند و از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۴۷ متقاضی افتتاح حساب داشتند.

بیات منش تعداد متقاضیان ثبت نام کنندگان در فاز دوم نهضت ملی مسکن در استان زنجان را ۴۰ هزار و ۶۹۴ نفر خواند و گفت: برای ساخت مسکن برای ثبت نامی های این فاز بیش از ۳۰۰ هکتار زمین نیاز است.

وی افزود: تسهیلات پیش بینی شده برای واحدهای مسکونی جهش تولید ۳۵۰ میلیون تومان است و اگر سریع اختصاص یابد پروژه‌ها سریع‌تر واگذار می‌شود.

نظر شما